Szinte nincs ma Magyarországon olyan ember, akinek a Pöttyös szóra ne a Túró Rudira asszociálna első körben. A piaci helyzetről, az értékesítésről, a tulajdonosi struktúráról illetve az exportálásról kérdeztük Sipos Juditot, a Friesland Hungária Zrt. Pöttyös üzletágának igazgatóját.
Pénzcentrum: A tejalapú édességek körében milyen pozíciót foglal el a Pöttyös Túró Rudi? Mekkora a Pöttyös piaci részesedése?
Sipos Judit: A szeletes hűtött tejdesszert kategóriában 51%-os, domináns értékbeli piacrésszel vezet a Pöttyös.
Pénzcentrum: Mekkora részesedéssel rendelkezik a Pöttyös a különböző márkájú Túró Rudi jellegű termékek között?
Sipos Judit: Ezen belül a Túró Rudi szegmensben értékben 74%-al abszolút piacvezető.
Pénzcentrum: Mennyire jelent konkurenciát a többi tejipari gyártó Túró Rudi jellegű terméke?
Sipos Judit: Jelenleg a piacon harmincas nagyságrendben kaphatóak hasonló jellegű termékek ezek azonban együttesen sem képesek még csak megközelíteni sem a Pöttyös piaci pozícióit. Nem félünk sem a konkurenciától, sem attól, ha meg kell méretni a versenyben a termékeinket. A versenyhelyzetet sokkal inkább inspirálónak találjuk, ezért annak bármikor állunk elébe!
Pénzcentrum: Mit kell tudni a Pöttyös tulajdonosi szerkezetéről?
Sipos Judit: A tulajdonosi szerkezetnél sokkal fontosabbnak véljük, hogy a Pöttyös jellegzetesen és hagyományosan magyar termék. Magyar élelmiszeripai mérnökök termékfejlesztésének eredménye. Sikereit a Szabolcsiak több évtizedes kitartásának, kiváló minőségű hazai alapanyagainak és azoknak a munkatársainknak köszönheti, akik a tradíciókat évtizedeken keresztül megőrizve, a hagyományokat gyakran generációkon átörökítve dolgoznak a termék folyamatos fejlesztésén. Ezt pedig még a Pöttyös holland tulajdonosai is elismerik, és rendkívül nagyra becsülik.
Pénzcentrum: Van-e olyan kor-, vagy társadalmi csoport, amelyre kiemelten jellemző a Pöttyös termékeinek fogyasztása?
Sipos Judit: Nincs, a Pöttyös olyan termék, amit az unokáktól a nagyszülőkig mindenki ismer, kedvel és fogyaszt.
Pénzcentrum: A közelmúltbeli termékinnovációk (Túró Rudi jégkrém, bonbon) mellett milyen újításokkal kívánnak megjelenni a piacon?
Sipos Judit: Természetesen folyamatosan dolgozunk különféle fejlesztéseken, a Túró Bonbon és a Pöttyös jégkrém egyaránt rendívül "friss újszülöttünk". Most egyik legfontosabb feladatunk, hogy figyeljük a két új termékek piaci szereplését, ezekkel kapcsolatban a vásárlók visszajelzéseit, és mindezeket figyelembe vegyük a soron következő fejlesztések során. Új ötleteink mindig vannak, különféle fejlesztéseken pedig folyamatosan dolgozunk, így soron következő meglepetésünk is készülőben van már. Hogy legközelebb mivel lepjük meg a vásárlókat, az egyelőre legyen titok, hiszen nem szeretnénk a meglepetést elrontani.
Pénzcentrum: Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy nem tervezik-e a gyártási technológiát külföldre is vinni, egyfajta exportcikké tenni a Túró Rudit? Megjelenik-e maga a Pöttyös Rudi a külpiacokon is, tehát exportálja-e a vállalat ezt a terméket?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Sipos Judit: A Pöttyös Túró Rudi már ma is exportcikk, Romániában és a Szlovák piacon egyaránt elérhető a termék Dots márkanéven. Emellett elemzéseink azt bizonyítják, hogy Dél- és Nyugat-Európa bizonyos részei is alkalmasak lehetnek a kedvező fogadtatásra. A külföldi terjeszkedés természetesen igen komoly marketing és tőkebefektetést igényel. Jelen pillanatban elsődleges prioritást a hazai piac élvez.
Pénzcentrum: Mennyi Túró Rudi fogy el évente?
Sipos Judit: Milliós nagyságrendű.
Pénzcentrum: Tapasztalható valamiféle szezonalitás a Pöttyös termékeinek fogyasztásában?
Sipos Judit: Örömmel mondhatjuk, hogy nem, egyedül talán csak a karácsonyi bejglik képesek arra, hogy alig észrevehetően mérsékeljék a fogyasztók Túró Rudi evő kedvét.
Pénzcentrum: Milyen a Pöttyös gazdasági teljesítménye? Mekkora az éves árbevétel, illetve árbevétel-arányos nyereség? Mekkora a Pöttyös piaci értéke?
Sipos Judit: Az erre vonatkozó adatokat természetesen üzleti titokként kezeljük.
Pénzcentrum: Minden évben igazi slágernek számít a Szigeten a Túró Rudi automata, valamint az ügyességi játékok? Az idén is számíthatnak a kikapcsolódni vágyók a Pöttyösre? Várható valami újdonság?
Sipos Judit: Minden évben azon dolgozunk, hogy újnál újabb, izgalmasabb és látványosabb aktivitásokkal lepjük meg a Szigetelőket. Ez eddig még mindig sikerült, természetesen az idén sem szeretnénk a Szigetelőknek csalódást okozni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.