A Nielsen piackutató tavalyi felmérése szerint húsvét előtt több mint kétmilliárd forintot költöttünk a szezonális édességekre, negyedével többet, mint 2005 tavaszán.
Ennél azonban jóval nagyobb arányban nőtt az eladott nyalánkságok mennyisége, összesen ezer tonna húsvéti édesség fogyott az üzletekben, 400 tonnával több, mint egy évvel korábban. A piackutatók szerint viszont nem az édesszájúak étvágya lett nagyobb, csupán jóval többet vásároltak az átlagosnál olcsóbb, kereskedelmi márkás termékekből. Ezek forgalma megháromszorozódott tavaly. Ez az átlagárakon is meglátszott, amelyek 4-10 százalékkal csökkentek a tavalyi szezonra. Míg mennyiségben a nugátból, értékben a tejcsokoládéból készült nyalánkságok forgalma vitte a prímet. A figurákat illetően pedig a tojások kevésbé, a nyulat, bárányt, kiscsibét formáló édességek jobban fogytak - írja a Népszabadság.
Az alacsonyabb árú tömegtermékek kereslete nagyságrendekkel meghaladja a többi hónap átlagát, míg a drágább, prémium desszerteknél jóval kevésbé érzékelhető a szezonális hatás. Ezzel együtt nálunk még jócskán van lehetőség a piacbővítésre: a hazai fogyasztás ugyanis az európai átlag mindössze 60 százalékát éri el.
Az árak nagyban függnek többek között az édesipari márkák, termékek reklámozásának költségeitől is. Így mind a hazai, mind a nemzetközi márkák esetében komoly portfóliótisztítást tartottak a házuk táján a gyártók az utóbbi években. Termékeik több mint felét vonták össze közös márkanév alá - jelentős marketingköltségeket takarítva meg ezzel.
Természetesen egy bizonyos árszínvonal alatt a költségek visszafogása csak a minősség rovására képzelhető el. A szakértők ezért az idén is figyelmezteti a vásárlókat: olvassák el a címkéken szereplő összetételt. Ha ugyanis azt látják, hogy az nem kakaóbabból, hanem egyéb növényi alapanyagból származó olajat tartalmaz, akkor a termék nem tekinthető csokoládénak. A kakaóbabban található egészséges anyagok - mint a flavonoidok - ezekben a termékekben is megtalálhatók, azonban ezek élvezeti értéke jóval szerényebb - vagyis nem olyan finomak. Az áruk ellenben annál alacsonyabb, ami a rendkívül árérzékeny hazai piacon adu ászként funkcionál az előállító és az importőr kezében. Egyes becslések szerint, az ily módon készülő, csokoládét nem tartalmazó édességeknek már több mint ötvenszázalékos a piaci aránya.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.