A húsvéti razziákon tízből hét üzletnél talált valamilyen szabálytalanságot a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség. A bevásárlóközpontokban ugyanannyi volt a probléma, mint a sarki kisboltokban. A főfelügyelőségnek, a felmerülő szabálytalanságok miatt a húsvéti szezonban eddig 45 millió forint minőségvédelmi és fogyasztóvédelmi bírságot kellett kivetniük - írja a Népszabadság.
Az idén március közepétől kezdtek ellenőrizni a fogyasztóvédők. Az egyes kereskedelmi csatornák kiskereskedelmi súlyának megfelelően az idén eddig 301 áruházláncnál, 63 nagykereskedelmi egységnél és 69 egyéb élelmiszerüzletnél, kisboltnál tették tiszteletüket a felügyelőség munkatársai. A kifogások aránya nagyjából kiegyenlített volt, 60 és 70 százalék körül alakult. Leggyakrabban a "100 forintos" boltokban tapasztaltak valamilyen problémát, ám a nagykereskedelmi egységek hatvanszázalékos átlaga a felügyelőség szerint sokkal aggasztóbb, mivel ezeknek üzleteknek jóval nagyobb a felelőssége is. Nem meglepő módon a főváros közelében és az északi országrészben aránylag nagyobb a szabálytalankodó üzletvezetők száma.
A fő vizsgálati szempont a szezonális húsvéti termékek, a sonkafélék és az édességek jellemzői, árujelzései voltak. Míg a sonkafélék 18, a nyalánkságok 16 százalékánál kellett intézkedni. A húsféléknél az árfeltüntetés hiányosságai, a tárolási szabályok megsértése, a beszerzési bizonylatok és a jelölés bizonytalanságai, valamint hiányosságai miatt vonták össze a szemöldöküket az ellenőrök. Az édességeknél a minőségmegőrzési idő és az árumegjelölés nem stimmelt. A "csokinyúlak" nagy része ugyanis nem csokoládéból, vagyis nem a megfelelő kakaóvaj-tartalommal készül, s előfordul, hogy ezt nem jelzik a terméken.
Ám a vásárlókat nemcsak a polcoknál, hanem a kasszánál is becsapják olykor. A felügyelők négyszáz próbavásárlás során hetven esetben tapasztaltak ilyet: átlagosan 76 forinttal rövidítették meg őket, de volt, hogy 470 forinttal "számolta magát el" az eladó.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.