Megszorult, sok esetben BAR-listára került ügyfelek folyamodnak a hitelnek tűnő konstrukciókat kínáló cégekhez fogyasztói csoportokat szervező vállalkozásokhoz. A vizsgált esetekben azonban a fogyasztói csoportok szervezői hirdetéseikkel túlnyomórészt megtévesztő tájékoztatást nyújtanak, félrevezetik az ügyfeleket - hangzott el a Gazdasági Versenyhivatal "Ne dőljön be!"- kampányának sajtótájékoztatóján.
Mi is az a fogyasztói csoport?
A fogyasztói csoport egy olyan szerveződés, amely felfogható úgy mint egy részletre történő vásárlás, ami jelentős szerencseelemet is tartalmaz. A csoportba belépő tagoknak az a célja, hogy egy általuk meghatározott ingó vagy ingatlan dologhoz a csoport segítségével könnyebben hozzájussanak.
Ennek érdekében vállalják, hogy havonta törlesztőrészletet fizetnek, melynek fejében a csoport bizonyos futamidőn belül lehetővé teszi a tag számára a vele kötött szerződésben meghatározott ingó vagy ingatlan dolog megvásárlását. A csoport ezen dolgok beszerzését a tagok által fizetett regisztrációs és megbízási díjból, valamint a törlesztő részletekből álló pénzalapból fedezi.
A csoport szervezője bizonyos időközönként gyűlést, sorsolást tart, hogy ily módon kiválasztásszák azt a személyt, aki az adott alkalommal hozzájuthat az általa meghatározott ingó vagy ingatlan dologhoz.
Az, hogy az adott sorsoláson ki lesz a kiválasztott, nagyban múlik a szerencsén és a többi tag előtakarékossági hajlandóságán. Ugyanis, ha egy tag minél nagyobb összegű törlesztőrészlet kifizetését vállalja a sorsolás előtt, annál nagyobb eséllyel indul a sorsoláson. Tehát nem elég, hogy a sorsolás kimenetele már eleve kiszámíthatatlan, ehhez még hozzájárul az is, hogy nem lehet tudni, vajon a többi tag mekkora előtörlesztést vállal, azaz nem lehet kiszámítani, mekkora összeget kell felajánlani ahhoz, hogy az ember hozzájuthasson a meghatározott ingóhoz vagy ingatlanhoz.
Amire érdemes minden esetben odafigyelni:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- A fogyasztói csoportban való részvétel által nem juthatunk hitelhez.
- A szerencsén múlik, mikor sorsolnak ki minket (lehet hogy csak évekkel később).
- A kilépés gyakorlatilag lehetetlen.
- A törlesztőrészleteket a futamidő végéig fizetnünk kell.
- A csoport többi tagjának anyagi helyzete is befolyásolhatja esélyeinket a sorsolások során.
Forrás: FOME
A GVH új területen lép fel ezek ellen a csoportok ellen, a megtévesztő reklámok ellen saját média megjelenéssel és a nyilvánosság erejével kívánják az emberek figyelmét felhívni a csoportok kockázataira. A Versenyhivatal célja a tisztességes verseny biztosítása és a fogyasztói tudatosság növelése - mondták el a sajtótájékoztatón.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.