Kedvező kedvezmények? Hazánkban az úgynevezett co-branded kártyák nem arattak akkora sikert, mint külföldön, ezt mutatják az MNB statisztikák is, melyek szerint tavaly év végén továbbra is alig 10 százalékos volt a kereskedőkkel vagy non-profit szervezetekkel együtt kibocsátott társkártyák aránya. Ennek több oka is lehet, többek között az is, hogy az itthoni kereskedők nem mindig nyújtanak érdemi kedvezményeket a kártyahasználóknak. Ennek ellenére újra és újra akadnak új termékek a piacon!
Tavaly év végén összesen alig több mint 925 ezer co-branded, illetve affinity kártya volt hazánkban forgalomban, melynek több mint 85 százaléka MasterCard típusú volt. 2007. év végén azonban még több mint 1 millió ilyen kártyát használtak a magyarok, egy év alatt 75 ezerrel csökkent a co-branded kártyák száma.
A szélesebb körű használat terjedése ellen hat többek között az is, hogy a partnercégek nem mindig tesznek valós programot, vagy kedvezményt a kártya mögé, holott az ügyfeleknek két dolog fontos: az egyik, hogy milyen név szerepel a kártyán, a másik pedig a kedvezmények, amiket biztosítani tudnak.
A társkártyáknak, illetve az általa elérhető kedvezményeknek számtalan típusa létezik, van olyan plasztik, amivel televíziók, rádiók törzsközönségét igyekeznek ügyfélkörükbe vonzani a bankok, mások nagyobb üzletláncokkal, benzinkutakkal dobnak közösen piacra hitelkártyát.
Akadnak azonban olyan pénzintézetek is, akik a nagyobb halakra, vagyis vastagabb pénztárcájú ügyfelek vadásznak, ezért olyan vállalatokkal társulva bocsátanak ki hitelkártyát, melyek nagyobb értékű termékeket, szolgáltatásokat árulnak, lásd például a repülőjegyeket.
Itthon három olyan co-branded kártyával találkozhatunk, melyet egy-egy légitársasággal közösen bocsátottak ki bankok. Az egyik a Citibank és Malév márkázott hitelkártyája, a másik az MKB és a Lufthansa Miles & More MKB MasterCard kártyája, a legújabb pedig az Erste Bank és a Wizz Air hitelkártyája. Ezek mindegyike pontgyűjtő programokon keresztül kínál kedvezményeket a plasztikokat használóknak.
Bónusz bónusz hátán!
2006 őszén indította útjára közös, márkázott hitelkártya konstrukcióját a Malév és a Citibank, valamint az MKB Bank és a Lufthansa is. A termékkel elsősorban azokat célozták meg, akik sűrűn használnának hitelkártyát és repülővel is viszonylag gyakran közlekednek.
Mindként konstrukciónál a havi költések után ajándék pontok járnak a kártyabirtokosnak, függetlenül attól, hogy a kártya igénylése előtt tagjai voltak-a az adott légitársaság törzsutas programjának.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Citibanknál kétféle hitelkártya igényelhető, ezüst illetve arany típusú MasterCard, amelyek eltérő pontgyűjtési feltételeket, és persze kártyahasználati díjakat jelentenek. Ezüst típusú fő-, illetve társhitelkártya esetén a havi költés során minden kétszázötven forint után egy Bónusz Pont jár. Arany típusú fő-, illetve társhitelkártya esetén minden négyszáz forint költés után kettő Bónusz Pont jár. Dupla pontok járnak ugyanakkor a promóciós időszakban, ami ezüst típusú kártya esetén a kibocsátást követő 3 hónapot, arany kártya esetén hat hónapot jelent.
Ezen kívül belépési bónusz is jár a kártyát igénylőknek, méghozzá ezüst típusú főkártya aktiválásakor 2000, arany típusúnál 4000 pont, társkártya aktiválásakor azonban nem jár pont. A kibocsátástól számított 12 hónapig további havi kártyahasználati bónusz is jár, ha havonta legalább egyszer tranzakciót hajtunk végre kártyánkkal, méghozzá ezüst esetén 75 pont, arany kártyánál 150 pont, a 12 hónap lejáratakor pedig ezek kétszeresét írják jóvá számlánkon, egyszeri alkalommal, évfordulós bónusz címén.
Hasonlóan működik az MKB Lufthansa Miles & More törzsutas programja is, ahol bónusz pontok helyett mérföldeket lehet gyűjteni, amennyiben Lufthansával, Star Alliance partner légitársaságokkal, illetve regionális partnerek járatain repülünk. További mérföldeket kaphatunk autóbérlés, szállodai tartózkodás, illetve a törzsutas program partnerei által ajánlott szolgáltatások igénybevétele során, illetve mindennapi kártyás vásárlásaink során is, kivéve persze a készpénzfelvételi tranzakciót.
A kártyával bárhol a világon eszközölt vásárlások után egy eurónként egy ajándék mérföld íródik jóvá a Miles & More számlán. Mindkét kártyafajtához díjmentes utazási biztosítás, díjmentes hitelfedezeti életbiztosítás és korszerű, díjmentes elektronikus szolgáltatások kapcsolódnak.
Ennél a kártyánál is számíthatunk induló kedvezményekre, illetve pontokra. MM Hitelkártya első, vásárlásra történő használatát követően, gold törzskártya esetén egyszeri 8.000, standard típusnál 3000 Induló Ajándék Mérföldet, társkártyák használatakor pedig egyszeri 2.000, illetve 1000 Induló Ajándék mérföldet ír jóvá MM a Főkártyabirtokos Törzsutas számláján.
Már fapadossal is gyűjthetjük a pontokat!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.