A hazai bankkártya üzletág mai fejlettségi szintje jól tükrözi a fizetési eszköz nyugat-európai és magyarországi megjelenése között eltelt 20 év különbséget - állapítja meg az Magyar Nemzeti Bank jelentése.
A számokból kiderül, hogy térségünkben sincs túl nagy okunk a büszkeségre, az egy főre jutó plasztikok számát tekintve ugyanis csak Lengyelországot és Romániát előzzük meg. Az egymillió főre jutó bankjegykiadók (atm) és a kereskedői terminálok (pos) esetében ugyan előrébb tartunk - magunk mögé utasítottuk például Szlovákiát, az atm-eknél pedig Csehországot is -, de az uniós átlagtól ezen a téren még markánsabb az elmaradás.

A plasztikok száma 2008-ban mindössze 5 %- kal emelkedett, és véget ért a hitelkártyák szárnyalása is. A mindössze 2 %-os tavalyi emelkedés az üzletági átlagtempó felét sem éri el, az MNB szerint ugyanis - feltehetően a gazdasági válság miatt - mind a kártyakibocsátó bankok, mind az ügyfelek óvatosabbá váltak.
Az üzleti jellegű kiadások fedezésére használt businesskártyáknál viszont 8 %-os, az internetes vásárlások biztonságát növelő, úgynevezett virtuális kártyáknál pedig 14 %-os volt a növekedés. Ezeknek a plasztikoknak azonban a teljes állományon belül még így is igen csekély a súlya.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


