A hazai bankkártya üzletág mai fejlettségi szintje jól tükrözi a fizetési eszköz nyugat-európai és magyarországi megjelenése között eltelt 20 év különbséget - állapítja meg az Magyar Nemzeti Bank jelentése.
A számokból kiderül, hogy térségünkben sincs túl nagy okunk a büszkeségre, az egy főre jutó plasztikok számát tekintve ugyanis csak Lengyelországot és Romániát előzzük meg. Az egymillió főre jutó bankjegykiadók (atm) és a kereskedői terminálok (pos) esetében ugyan előrébb tartunk - magunk mögé utasítottuk például Szlovákiát, az atm-eknél pedig Csehországot is -, de az uniós átlagtól ezen a téren még markánsabb az elmaradás.
A plasztikok száma 2008-ban mindössze 5 %- kal emelkedett, és véget ért a hitelkártyák szárnyalása is. A mindössze 2 %-os tavalyi emelkedés az üzletági átlagtempó felét sem éri el, az MNB szerint ugyanis - feltehetően a gazdasági válság miatt - mind a kártyakibocsátó bankok, mind az ügyfelek óvatosabbá váltak.
Az üzleti jellegű kiadások fedezésére használt businesskártyáknál viszont 8 %-os, az internetes vásárlások biztonságát növelő, úgynevezett virtuális kártyáknál pedig 14 %-os volt a növekedés. Ezeknek a plasztikoknak azonban a teljes állományon belül még így is igen csekély a súlya.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.