Nagy-Britanniában a hitelválság jelei már a kártyapiacon is látszanak, csakúgy mint az Egyesült Államokban. A szigetországban ugyanis több mint egymillióval csökkent a forgalomban lévő hitelkártyák száma, miután a lakosság és a bankok is egyre óvatosabban használják a plasztikot.
A 2008 év elején regisztrált 31,5 millióról 30,2 millióra csökkent a britek által használt hitelkártyák száma, mióta a bankok folyamatosan szigorítanak a hitelezési feltételeken, emelik a kamatokat, és csökkentik a rendelkezésre bocsátott hitelkeretet, attól tartva, hogy az adósok nem lesznek képesek visszafizetni tartozásaikat.
A britek ma átlagosan 19,7 százalékos THM mellett használhatják hitelkártyáikat, ami az elmúlt évekhez képest rekord mértékűnek számít, 2006-ban még csak 17,4 százalékos volt az átlagos hitelkamatláb.
A felmérést végző MoneyExpert.com vezetője elmondta, mivel a kártyakibocsátók nem akarnak hitelezni, mi pedig nem akarunk költeni, a a hitelkártyák száma logikusan csökken. Most annyi kártya került ki a forgalomból, mintha Glasgow teljes lakossága kidobta volna plasztikját a kukába.
Itthon a hitelkártyák száma 2008. december 31-én 1 737 768 darab volt, szemben a 2007. év végi 1 703 ezer darabbal, ami 2 százalékos növekedésnek felel meg, tehát csökkenésről még nincs szó, azonban a bővülés üteme csökkent, ugyanis egy évvel ezelőtt még 9 százalékkal nőtt a credit kártyák száma.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.