A piaci szereplők várakozásait meghaladó ütemben bővült a hazai lakáslízing-piac az első negyedévben. A hitelintézetek egymás után színesítik termékeiket az éleződő versenyben, tovább hódít az önerő nélküli konstrukció, de segítette a térnyerést a felső korhatár eltörlése is - írja a Világgazdaság.
Az OTP lakáslízing a piaci gyakorlattól eltérően eltörölte a felső korhatárt, így bármilyen korosztályhoz tartozó ügyfél lízingelhet akár 35 éves futamidő mellett (minden egyéb feltétel teljesülése esetén). A lízingcég vezérigazgatója elmondta, hogy tízből hét igénylő az önerő nélküli konstrukciót választja, de a saját erővel nem rendelkező ügyfelek mellett megjelentek a befektetési céllal vásárló igénylők is.
A CIB Lízing deviza-alapú finanszírozás esetén bevezette a forintban rögzített törlesztőrészleteket, így a kamat- és árfolyamváltozás nem a havi részletekre, hanem a futamidőre van hatással. Szerintük a termék nem versenytársa, hanem kiegészítése a lakáshiteleknek, az igénylők náluk általában 0-20 % önerővel indulnak. A legtöbben a 25 éves futamidőt választják, az átlagos kihelyezett összeg eléri a 20 millió forintot.
A Hypo Alpe-Adria szerint a lízingtermékek térnyerése a lakossági bizalom növekedésének is köszönhető, a lakáspiacon egyre elfogadottabb konstrukcióvá vált a lízing igénybevétele. A pénzintézet szerint az új építésű lakások esetében a termékhez kapcsolódó előnyöknek köszönhetően egyre több igénylő választja a nyílt végű pénzügyi lízinget.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.