Még saját bankunk kondícióival sem vagyunk tisztában Piaci adatok szerint a hazai ügyfelek nehezen igazodnak el a banki ajánlatok sűrűjében, a többség a legegyszerűbbnek tekinthető termék, a folyószámla-szolgáltatások kondícióit is csak részben, vagy egyáltalán nem találja összehasonlíthatónak, ezzel összefüggésben nem is követik a bankok ajánlatait -derül ki egy hazai kutatás eredményeiből.
A Millward Brown piackutató cég által, a hazai ügyfelek bankváltással kapcsolatos véleményét és tapasztalatait vizsgáló felmérés szerint a magyar lakosság átlagosan 1,4 bankkal áll kapcsolatban, ami kevesebb mint fele a nyugat-európai átlagnak. A kutatás további eredményei alapján a bankhasználat egyébként sem túl szofisztikált a lakosság körében, ami az igénybevett szolgáltatásokat, az ezekről gyűjtött információk forrását, valamint az elektronikus termékek használatát illeti.
Az említett kutatás elsősorban a folyószámlaváltás területére koncentrált, ezen kívül a fogyasztási hitelek és lakáshitelek alkalmazását vizsgálta a 18 év feletti, az említett termékek valamelyikével rendelkező magyar lakosság körében.
Az eredmények alapján van még hova fejlődniük az ügyfeleknek, hiszen a legtöbben annak ellenére, hogy rendelkeznek banki termékekkel, egyáltalán nem követik a bankok ajánlatait, olyannyira, hogy még a saját folyószámla kamatukat sem ismerik. Ami a bankokkal szembeni általános véleményeket illeti, a bankfiókot egyfajta "hivatalnak" tekintik, ahol az ügyintézés túl bonyolult, és cserébe még nagyot is profitálnak az ügyfeleken. De hiába minden negatív vélemény és attitűd, a legtöbben mégsem váltanak bankot, inkább kitartanak első bankjuk mellett.
Ha bank, akkor OTP...
Úgy tűnik, hogy a rengeteg bankos televízió-reklám ellenére sem múlt még el az az idő, mikor ha bankról volt szó, mindenki az OTP-re asszociált. Ma is akad még olyan ügyfél, aki állítása szerint "OTP hitellel" rendelkezik, hiába törleszt mondjuk a Budapest Banknak. Márpedig ez nem csak az OTP továbbra is listavezető ismertségének, illetve használatának tudható be, hanem az ügyfelek téves ismereteinek és helytelen terminológiai használatának is.
A bankválasztási folyamat még mindig nem racionális, körültekintő információszerzésen alapuló folyamat, a legtöbben ugyanis maximum 1-2 banknál érdeklődnek a kondíciók felől, és ezek közül is egy-egy kiragadott elemmel foglalkoznak, de jellemző az ismerősök véleményén alapuló döntéshozás is. Ahhoz, hogy valaki leváltsa a már meglévő bankját, igen jelentős negatív tapasztalatnak kell bekövetkeznie, mivel az ezzel járó procedúrát általában mindenki hosszadalmasnak tartja, még ha nem is volt ilyen jellegű tapasztalata korábban.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kutatás során a bankok ismertségét is felmérték a lakosság körében, hiszen ez elengedhetetlen a szolgáltatás-váltás megkezdéséhez. Ez alapján az első helyen legtöbben (55%) továbbra is az OTP-t említik maguktól, az első helyen másodikként legtöbbet említett pénzintézet a takarékszövetkezet. (Mivel a megkérdezettek 35 százaléka falun él, így nem meglepő ez az eredmény)
Személyes ügyintézés mindenekelőtt
A bankpiac igen erős koncentráltságára utal - az előző ábrával összhangban - az is, hogy a válaszolók közül minden hatodik az OTP ügyfele valamilyen szolgáltatás révén, és mindössze 9 százalék ügyfele több banknak is. Átlagosan egy ügyfél 1,4 banknak ügyfele, ami nyugat-európai viszonylatban alacsony értéknek számít. Ugyanakkor a felmérés alapján az is elmondható, hogy minél ismertebb egy bank, annál valószínűbb, hogy növelni tudja ügyfélbázisát, vagyis valóban érdemes a pénzintézeteknek marketingre költeni.A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.