Így vágnak át a szupermarketek: terjed a burkolt áremelés az élelmiszereknél
Egyre több élelmiszerszolgáltató folyamodik egy régi, jól bevélt módszerhez: kismértékben csökkentik a termékek mennyiségét, illetve méretét.
Egyre több élelmiszerszolgáltató folyamodik egy régi, jól bevélt módszerhez: kismértékben csökkentik a termékek mennyiségét, illetve méretét.
Kína magas feldolgozottságú, egészséges élelmiszereket szeretne importálni, s kész arra, hogy magyar termékeket vásároljon - mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési keddi pekingi tárgyalásait követően az MTI-nek.
A csirkehús szabálytalan értékesítéséről számolt be egy pekingi McDonald's és egy közép-kínai Carrefour áruház példáját bemutatva a kínai központi televízió (CCTV); pénteken mindkét cég bocsánatot kért a vásárlóktól.
Megszünteti tevékenységét Japánban a brit Tesco: a világ harmadik kiskereskedelmi hálózata bejelentette, hogy eladná a tokiói térségben levő 129 áruházát.
A Kínai Népköztársaság 1,3 milliárdos lakosságával az európai és amerikai áruházláncok számára is egyre komolyabb piacnak számít. A fogyasztói kultúra és az élelmiszerbiztonság területén azonban nem egyértelmű a gyors fejlődés.
A Greenpeace több multinacionális nagyvállalatról is azt állítja, hogy közvetve támogatják az indonéziai őserdők kiirtását, ezzel pedig több faj, köztük a területen élő tigrisek létét veszélyeztetik.
Kínában terjeszkedik a Metro-csoport, ahol öt éven belül száz boltot nyitna a vállalat, emellett világszerte az erősítés a cél.
Tesco Futurisco: így is jellemezhetnénk azt a fejlesztést, melynek nyomán augusztus elsején Magyarországon is bevezetésre kerül a világ egyik legnagyobb hipermarket-láncának új típusú üzlete, a Tesco Extra. A Fogarasi úti hipermarket átalakul, radikális újdonságként megjelennek az önkiszolgáló kasszák is: a Pénzcentrum exkluzív részleteket tudott meg a Tesco terveiről.
Válság időszakában nem meglepő, hogy az alacsony ár felkutatása a fogyasztók legfontosabb termékválasztási szempontjává válik, és ez minden országra jellemző. A leginkább árcentrikusabbnak a britek bizonyulnak, a megkérdezettek közel 85%-a helyezte az alacsony árat első helyre a vásárlási kritériumok listáján. Az ár után a minőség a második kulcsszó a vásárlási folyamatban, az európaiak több mint felénél, ami azt jelenti, hogy a termék-kiválasztás terén visszatér a legjobb minőség/ár arány elvének uralma.
A Deloitte idén is összeállította a legerősebb kereskedelmi láncok rangsorát. Az élmezőny legnagyobb meglepetése, hogy leesett a dobogóról a brit Tesco: a hazánkban is egyre több üzletet nyitó áruházláncot a német Metro csoport utasította maga mögé. A rangsor első helyén továbbra is az amerikai Wal-Mart csoport áll.
Erősen bekeményített az Auchan a globális piacon, különösen Kínában, Oroszországban terjeszkedik a versenytársainál gyorsabban, kihívás elé állítva őket.
Sikeresnek ítélte a négy legnagyobb román hipermarket lánc (Auchan, Cora, Real, Carrefour) a gyorséttermek áruházakon belüli működtetését. A multik konyháin készült ételek közül a grillcsirke és a különböző pizzák a legnépszerűbbek a vásárlásban megfáradt fogyasztók körében. A láncok sikereit bizonyítja, hogy az árbevételeik 4-5 %-át a házon belül értékesített készételek teszik ki.
A lengyelországi Tesco vezetője szerint hamarosan több áruházlánc is eltűnhet a kelet-európai ország piacáról.
A Deloitte közzétette a legfrissebb listáját, melyen a nemzetközi kiskereskedelmi értékesítés legfontosabb szereplőit rangsorolták az értékesítés árbevételének sorrendjében. A német Aldi első alkalommal szerepel a tíz legnagyobbat tömörítő elit klubban, a Lidl tulajdonosa pedig három helyet javítva immár a hetedik pozíciót foglalja el a világban.
Amint megjelent a Tesco a tengerentúli piacokon, a legnagyobb konkurenciának tartott Wal-Mart üzletlánc elemzői lázasan boncolgatni kezdték a brit csoport értékesítési módszereit. A világ elsőszámú kiskereskedelmi hálózatának számító amerikai Wal-Mart piacvesztése egy év alatt érezhetővé vált, az elemzők szerint a következő év kritikus lehet.
A GfK Csoport közép- és kelet-európai vásárlási szokásokat vizsgáló Shopping Monitor CEE 2008 tanulmánya egyértelműen a modern kereskedelmi csatornák - különösen a hipermarketek és diszkontok - növekvő népszerűségére mutatott rá. A legdinamikusabb fejlődés ma már nem Közép-Európa, hanem a Balkán - a legszembeötlőbb változások pedig Romániában történtek.
Az Interbrand nevű tanácsadócég először tette közé az európai kiskereskedelmi cégek márkaérték szerinti rangsorát. Az első helyre idén a svéd H&M, Európa második legnagyobb ruházati áruházlánca került.
Nem kell feltétlenül a fogyasztók megtévesztésére gondolni, ha valahol drágább valami - de akár ez is lehet az oka. Egyes országokban például rosszabbul jártak a vásárlók az energiapiac felszabadításával, vagy sokan nem olyan mobiltelefon-előfizetési csomagot rendelnek meg, amely a szokásaikkal és a pénztárcájukkal összhangban lenne. A jobb összehasonlítást szolgálja az uniós "eredménytábla", amelyet a minap harangozott be Meglena Kuneva, az Európai Bizottság fogyasztóvédelemért felelős tagja.
A Hozam Expressz Alapok nagy sikerére való tekintettel az MKB Bank útnak indítja Hozam Expressz 3. Tőkevédett Származtatott Alapját, így újabb egyedülálló lehetőséget kínál a pénzüket befektetni szándékozóknak. A zárt végű, tőkevédelmet biztosító, maximum 3 éves futamidejű alap európai, amerikai, japán és hong-kongi részvénybefektetések növekedéséből biztosít részesedést. A Hozam Expressz 3. október 8-tól november 16-ig jegyezhető az MKB Bank teljes fiókhálózatában.
A Hozam Expressz Alap nagy sikerére való tekintettel az MKB Bank elindítja az MKB Hozam Expressz 2. Tőkevédett Származtatott Alapját. A zárt végű, tőkegaranciát biztosító, maximum 3 éves futamidejű alapot szeptember 12-ig lehet még jegyezni befektetési jegyenként 10 ezer forintért az MKB Bank teljes fiókhálózatában. A befektetés előnye, hogy a hagyományos betétekénél magasabb a hozam lehetősége, mérsékelt kockázatvállalás mellett akár a 3 éves futamidőnél korábbi lejárattal. A kosár 12 részvényt tartalmaz.