Ugyan a magas inflációs környezetben nő a fogyasztói tudatosság, továbbra is meghatározóak az impulzusok a kelet-közép európai fogyasztók vásárlási szokásaiban.
Engedményeket adna a fogyasztó Válság időszakában nem meglepő, hogy az alacsony ár felkutatása a fogyasztók legfontosabb termékválasztási szempontjává válik, és ez minden országra jellemző. A leginkább árcentrikusabbnak a britek bizonyulnak, a megkérdezettek közel 85%-a helyezte az alacsony árat első helyre a vásárlási kritériumok listáján. Az ár után a minőség a második kulcsszó a vásárlási folyamatban, az európaiak több mint felénél, ami azt jelenti, hogy a termék-kiválasztás terén visszatér a legjobb minőség/ár arány elvének uralma -derül ki a Cetelem Körkép 2010 európai felmérésének eredményéből.
A fogyasztó természetesen néhány másodlagos kritériumot is számításba vesz, mint például a széles választék, vagy az üzlet közelsége. Érdekes ugyanakkor, hogy az európaiak azt állítják, nem tulajdonítanak túl nagy jelentőséget az eladók útmutatásainak, és annak a szempontnak, hogy a termék méltányos kereskedelemből származik-e.
Így vásárolj húsvéti sonkát!Kattints!
A hagyományos hiper- es szupermarket láncok tisztában vannak azzal, hogy a fogyasztó mekkora jelentőseget tulajdonít a legalacsonyabb ár felkutatásának, és vonzerejük növelése érdekében kíméletlen árháborúkat vívnak egymással, szinte lélekszakadva vetik bele magukat az akciók es az alacsony árak hajszájába.
Ez különösen jól látható Spanyolország példáján, ahol a Carrefour 25 százalékos kedvezményt írt ki 10 000 termékre, a Lidl harmadára csökkentett jó néhány, eleve diszkontált árat, az Eroski pedig több száz termékére vonatkozó 40 százalékos árengedménnyel ünnepli 40. születésnapját!
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A hagyományos áruházláncok ugyanakkor kénytelenek újragondolni az általuk képviselt kereskedelmi modelleket, hogy képesek legyenek a legalacsonyabb árakat kínálni a fogyasztóknak. Ennek érdekében ésszerűsíteniük kell az üzletek működését, és szükségszerűen meg kell válniuk minden felesleges, a fogyasztó szemében másodlagosnak tűnő költségforrástól. Ami a fogyasztót illeti, ő valóban késznek
mutatkozik számos engedményre, amennyiben ez számára jutányosabb árat jelent - természetesen azonos minőség mellett.
Nem számít a csomagolás, csak olcsó legyen
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.