29 °C Budapest

50 éves a csehszlovák kóla: ma is alázza a nyugati márkákat

2010. március 30. 12:02

Idén 50 éves a Kofola. A jubileum alkalmából múltidéző küldővel forgalmazzák az egykori Csehszlovákia egyik leghíresebb termékét.

Az Marián Sefcovic, a tetszhalálából újra feltámasztott márka egyik képviselője szerint a Kofola napjainkban mintegy 400 főnek ad munkát Szlovákiában. A Coca-Colával és a Pepsi-Colával a cseh és a szlovák piacon sikerrel versengő termékből tavaly Szlovákiában mintegy 70 millió liter fogyott el, sőt az egy főre jutó fogyasztás terén északi szomszédunk magasabb mutatóval rendelkezik, mint Csehország -írja az Új Szó.


Fotó: kofola.cz


A cég ugyan pontos adatokat nem tett közzé, azonban becslések szerint az üdítőitalok piacán mintegy 30%-os részesedéssel bír.

Mint arról a Pénzcentrum korábban beszámolt, az üdítőital, eredetileg az 1960-as és 1970-es években lett népszerű Csehszlovákiában, amikor nyugati változatai még nem voltak kaphatók. Az üdítő Szlovákiában és Csehországban mai napig a Coca-Cola és a Pepsi komoly konkurenciája. Színe és jellege hasonlít a hagyományos kólához, íze azonban teljesen más. Különlegességét a 14-féle természetes alapanyag adja, többek között alma-, meggy- és ribizlikivonat, valamint cukor, karamell és különféle gyógynövény-kivonatok.

Emlékezetes, hogy a cseh gyártó a magyar piaccal is megpróbálkozott: a cég 2007-ben kezdte meg a működését Magyarországon, az anyavállalat azonban 2008-ban úgy döntött, hogy megszünteti leányvállalatát. Ezt követően egy disztribútoron keresztül értékesíti hazánkban termékeit. Így elvileg még találkozhatunk a polcokon a gyógynövényes üdítővel, de aki Szlovákiában jár, mindenhol találkozhat a legendás márkával.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 16. hétfő
Jusztin
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 16. 08:14