Elképesztő múltra tekint vissza a méltán híres feketetói vásár, hiszen évszázadok óta várja az árusokat, piacozni vágyókat, vérbeli kincsvadászokat a kirakodóvásár Körösfeketetón.
KGST retro Húsz évvel a KGST felbomlása és a Vasfüggöny lehullása után is tovább élnek az egykori szocialista országok legendás márkái. Igaz, csak hatalmas erőfeszítéssel, vagy egy még hatalmasabb külföldi befektető segítségével képesek talpon maradni az egyre gyorsuló fogyasztási versenyben.
Csak úgy, mint Kelet-Európában, Németországban is dübörög a retro-láz. Az ország újraegyesítésének huszadik évfordulóján több korábbi NDK-s márka népszerűsége is megnőtt.
A savanyú uborkától a sportruházaton át a cipőkig, a fogkrémekig és az üdítőitalokig vásárlók milliói számára jelentenek különlegességet az egykori NDK kedvelt termékei. A fogyasztók -becslések szerint évi 100 millió eurót (26,6 milliárd forint) költenek az egykori szocialista német állam emblematikus termékeire napjainkban.
Hazánkban kevésbé, de világszerte a legismertebbek a Zeha cipőgyár termékei. A magyar Tisza cipőhöz hasonlóan az NDK népszerű -és szinte egyeduralkodó- sportmárkája igazán divatos lett a fiatalok körében. A cég, mely egykor az NDK olimpikonjainak kizárólagos lábbeli-szállítója volt, manapság nem csak az igazán trendi berlini fiatalok cipőit készíti, hanem New Yorkban és Tokióban is van márkaboltja. Igaz, a lábbelik nem olcsók: áruk nagyjából 30-35 ezer forintnál kezdődik.

Hasonlóan nagy érdeklődés mutatkozik a Rotkäppchen nevű habzóbor iránt is, amelyből az NDK-ban 15 millió palackkal adtak el évente. A termék népszerűségét mutatja, hogy a gyártó ma már abszolút piacvezetőnek számít Németországban, évi 140 millió palacknyi értékesítésével.
Szakértők szerint csak a legjobb minőségű NDK-s termékek élték túl az újraegyesítéssel járó piaci hatásokat. A 82 milliós Németországban ugyanis az áruk hatalmas dömpingjével találkoznak a vásárlók minden nap, így a nosztalgia önmagában nem elég: minőséget kell a terméknek produkálnia.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A németek mellett más volt KGST-országokban is szép számmal találhatunk "továbbélő" szocialista termékeket. A legjobb példa talán a Kofola üdítőital, mely eredetileg az 1960-as és 1970-es években lett népszerű Csehszlovákiában, amikor nyugati változatai még nem voltak kaphatók. Az üdítő Szlovákiában és Csehországban mai napig a Coca-Cola és a Pepsi komoly konkurenciája. Színe és jellege hasonlít a hagyományos kólához, íze azonban teljesen más. Különlegességét a 14-féle természetes alapanyag adja, többek között alma-, meggy- és ribizlikivonat, valamint cukor, karamell és különféle gyógynövény-kivonatok.
Magyar retro
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


