Egyre több élelmiszerszolgáltató folyamodik egy régi, jól bevélt módszerhez: kismértékben csökkentik a termékek mennyiségét, illetve méretét.
A csirkehús szabálytalan értékesítéséről számolt be egy pekingi McDonald's és egy közép-kínai Carrefour áruház példáját bemutatva a kínai központi televízió (CCTV); pénteken mindkét cég bocsánatot kért a vásárlóktól.
A CCTV riportja szerint az egyik fővárosi McDonald's gyorsétteremben a kínaiak kedvenc csemegéje, a csirkeszárny a főzéstől számított 90 perc múlva jut a fogyasztóhoz, míg az amerikai vállalat szabványa szerint ennek időbeni felső határa 30 perc.
A közép-kínai Honan (Henan) tartomány székhelyén, Csengcsouban (Zhengzhou) a francia érdekeltségű Carrefour szupermarket dolgozói kicserélték egyes csirketermékek lejárati címkéjét, továbbá a "normális" tenyésztett csirkék húsát a szabadban tartottak magasabb árán kínálták.
Mindkét érintett külföldi vállalat bocsánatot kért a fogyasztóktól és az esetek kivizsgálását ígérte. A McDonald's China honlapján az "elszigetelt eset" komolyan vételéről biztosította a vásárlókat, és határozott fellépést, konkrét intézkedéseket helyezett kilátásba.
A párizsi székhelyű áruházlánc, a Carrefour vizsgálócsoportot hoz létre és együttműködést ígért a kínai hatóságokkal. Mint közleményében fogalmaz: nagyobb figyelmet fordít majd alkalmazottainak oktatására, és további intézkedésekkel igyekszik a fogyasztók érdekeinek védelmét szolgálni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


