Egyre több élelmiszerszolgáltató folyamodik egy régi, jól bevélt módszerhez: kismértékben csökkentik a termékek mennyiségét, illetve méretét.
A Deloitte idén is összeállította a legerősebb kereskedelmi láncok rangsorát. Az élmezőny legnagyobb meglepetése, hogy leesett a dobogóról a brit Tesco: a hazánkban is egyre több üzletet nyitó áruházláncot a német Metro csoport utasította maga mögé. A rangsor első helyén továbbra is az amerikai Wal-Mart csoport áll.
A Deloitte, a világ egyik legnagyobb könyvvizsgáló, tanácsadó cége idén is összeállította a legnagyobb kereskedelmi láncok rangsorát. A felmérés szerint az első helyen - a korábbi évekhez hasonlóan - az amerikai Wal-Mart csoport áll, 2008. évi árbevétele 401 milliárd dollárt tett ki.
Amellett, hogy a Wal-Mart Amerika -és a világ- legnagyobb kiskereskedelmi cége, árbevétele alapján pedig bolygónk legnagyobb vállalatának tekinthető. A cégcsoport dolgozói létszámát tekintve is hihetetlen adatokat mutat: 8 ezer áruházával 15 országban van jelen, összességében pedig több mint 2 millió(!) alkalmazott dolgozik az amerikai vállalatnak. A Forbes magazin legutóbbi milliárdos-listáján a TOP 10-ben a Wal-Mart áruházlánc alapítójának négy leszármazottja is helyet követelt magának.
A rangsor -immár 10 éve- második helyezettje a francia Carrefour, 127 milliárd dolláros forgalommal. A csoport 36 országban van jelen, összesen több mint 14 ezer áruházzal.
A harmadik helyen idén meglepetés született: első ízben utasította ugyanis maga mögé a német Metro csoport a brit Tescót, így a világ harmadik legnagyobb áruházlánca lett. A vállalatcsoport 300,000 alkalmazottat foglalkoztat, és 32 országban 2200 üzlettel van jelen a világ kereskedelmében. A csoporthoz tartoznak a Metro/Makro Cash & Carry mellett, a Media Markt és Saturn elektronikai láncok is.
A Deloitte adatai szerint a TOP 10-ben még másik két német áruházlánc szerepel: a Lidl boltokat üzemeltető Schwarz csoport 79 milliárd dolláros forgalommal az 5., míg a nagy konkurens Aldi a 9. helyen szerepel, 66 milliárdos forgalommal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Piaci részesedésük arányában -regionális eloszlásban- egyértelműen az USA jár az élen, megelőzve -többek között- Japánt, Németországot, és az Egyesült Királyságot is. Magyar áruházlánc nem található a 250 legnagyobb között, szomszédaink közül a SPAR (Ausztria) a 72., a Poslovni sistem Mercator (Szlovénia) pedig a 198. helyen szerepel. A hazánkban is ismert láncok közül (a fentieken kívül) az Auchan a 13., az IKEA csoport a 30., az Inditex (Zara, Pull&Bear) az 54., a Praktiker pedig a 147. helyen található.
Az eladási adatok tekintetében jól látszik, hogy a legnagyobb forgalmat az FMCG-szektor (Fast Moving Consumer Goods, azaz gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek) bonyolítja. Ide tartozik például a Tesco, az Auchan, vagy az Aldi. Második helyre az úgynevezett keményáruk, azaz műszaki termékek, barkácscikkek, háztartási cikkekre, bútorok forgalmazói kerültek. A ruházati ipart megelőzik a legszélesebb kínálatot nyújtó üzletláncok, azaz az úgynevezett diverzifikált kategória. (Ide sorolják a szekamberek például a Metro csoportot is).
Szembetűnő, hogy a legnagyobb kiskereskedelmi láncok 5,5 százalékkal növelték bevételüket, 3,8 ezer milliárd dollárra a 2009 júniussal végződött pénzügyi évben, a 250 legnagyobb cégcsoport többségénél a jövedelmezőség 2,4 százalékra csökkent az előző évi 3,7 százalékról.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.