Egyre több élelmiszerszolgáltató folyamodik egy régi, jól bevélt módszerhez: kismértékben csökkentik a termékek mennyiségét, illetve méretét.
A Deloitte idén is összeállította a legerősebb kereskedelmi láncok rangsorát. Az élmezőny legnagyobb meglepetése, hogy leesett a dobogóról a brit Tesco: a hazánkban is egyre több üzletet nyitó áruházláncot a német Metro csoport utasította maga mögé. A rangsor első helyén továbbra is az amerikai Wal-Mart csoport áll.
A Deloitte, a világ egyik legnagyobb könyvvizsgáló, tanácsadó cége idén is összeállította a legnagyobb kereskedelmi láncok rangsorát. A felmérés szerint az első helyen - a korábbi évekhez hasonlóan - az amerikai Wal-Mart csoport áll, 2008. évi árbevétele 401 milliárd dollárt tett ki.

Amellett, hogy a Wal-Mart Amerika -és a világ- legnagyobb kiskereskedelmi cége, árbevétele alapján pedig bolygónk legnagyobb vállalatának tekinthető. A cégcsoport dolgozói létszámát tekintve is hihetetlen adatokat mutat: 8 ezer áruházával 15 országban van jelen, összességében pedig több mint 2 millió(!) alkalmazott dolgozik az amerikai vállalatnak. A Forbes magazin legutóbbi milliárdos-listáján a TOP 10-ben a Wal-Mart áruházlánc alapítójának négy leszármazottja is helyet követelt magának.

A rangsor -immár 10 éve- második helyezettje a francia Carrefour, 127 milliárd dolláros forgalommal. A csoport 36 országban van jelen, összesen több mint 14 ezer áruházzal.
A harmadik helyen idén meglepetés született: első ízben utasította ugyanis maga mögé a német Metro csoport a brit Tescót, így a világ harmadik legnagyobb áruházlánca lett. A vállalatcsoport 300,000 alkalmazottat foglalkoztat, és 32 országban 2200 üzlettel van jelen a világ kereskedelmében. A csoporthoz tartoznak a Metro/Makro Cash & Carry mellett, a Media Markt és Saturn elektronikai láncok is.
A Deloitte adatai szerint a TOP 10-ben még másik két német áruházlánc szerepel: a Lidl boltokat üzemeltető Schwarz csoport 79 milliárd dolláros forgalommal az 5., míg a nagy konkurens Aldi a 9. helyen szerepel, 66 milliárdos forgalommal.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Piaci részesedésük arányában -regionális eloszlásban- egyértelműen az USA jár az élen, megelőzve -többek között- Japánt, Németországot, és az Egyesült Királyságot is. Magyar áruházlánc nem található a 250 legnagyobb között, szomszédaink közül a SPAR (Ausztria) a 72., a Poslovni sistem Mercator (Szlovénia) pedig a 198. helyen szerepel. A hazánkban is ismert láncok közül (a fentieken kívül) az Auchan a 13., az IKEA csoport a 30., az Inditex (Zara, Pull&Bear) az 54., a Praktiker pedig a 147. helyen található.

Az eladási adatok tekintetében jól látszik, hogy a legnagyobb forgalmat az FMCG-szektor (Fast Moving Consumer Goods, azaz gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek) bonyolítja. Ide tartozik például a Tesco, az Auchan, vagy az Aldi. Második helyre az úgynevezett keményáruk, azaz műszaki termékek, barkácscikkek, háztartási cikkekre, bútorok forgalmazói kerültek. A ruházati ipart megelőzik a legszélesebb kínálatot nyújtó üzletláncok, azaz az úgynevezett diverzifikált kategória. (Ide sorolják a szekamberek például a Metro csoportot is).
Szembetűnő, hogy a legnagyobb kiskereskedelmi láncok 5,5 százalékkal növelték bevételüket, 3,8 ezer milliárd dollárra a 2009 júniussal végződött pénzügyi évben, a 250 legnagyobb cégcsoport többségénél a jövedelmezőség 2,4 százalékra csökkent az előző évi 3,7 százalékról.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


