19 °C Budapest

Váratlan Tesco-csapás: ettől még a legnagyobbak is térdre rogynak!

Pénzcentrum
2008. december 31. 05:38

Amint megjelent a Tesco a tengerentúli piacokon, a legnagyobb konkurenciának tartott Wal-Mart üzletlánc elemzői lázasan boncolgatni kezdték a brit csoport értékesítési módszereit. A világ elsőszámú kiskereskedelmi hálózatának számító amerikai Wal-Mart piacvesztése egy év alatt érezhetővé vált, az elemzők szerint a következő év kritikus lehet.

A Tesco kaliforniai, nevadai és arizonai üzletnyitásaival dobta le az első bombákat, de az elemzők szerint ez még csak a háború első csatájának tekinthető. A kezdeti megtorpanást követően a Wal-Mart ellentámadásra szánta el magát és hasonló kaliberű új üzleteket nyitott ezekben az államokban.

Az amerikaiak üzenete egyértelmű volt: "Rajtatok tartjuk a szemünket, figyeljük minden rezdüléseteket!". A felpaprikázott jenkik üzletnyitásainak hátterében a konkurencia visszaszorítása mellett a bizonyítási kényszer is állhatott. A szigetországban működő amerikai tulajdonú Asda piaci részesedése alig 17 %, a versenytárs 34 %-os térnyerésével szemben, ráadásul a Tesco a gazdasági hanyatlás ellenére is 11,7 %-kal fokozni tudta bevételeit.

A Tesco nemzetközi lendülete az elemzők szerint a 2009-es évben sem hagy alább, négy éven belül pedig lekörözhetik a jelenleg második legnagyobbként számon tartott francia Carrefour áruházláncot. Az elemzők szerint ez többek között annak is köszönhető, hogy a britek a helyi viszonyokhoz alkalmazkodva könnyen mentik át az otthon megszerzett értékesítési tapasztalataikat.

A tengerentúli vásárlók bizalmának elnyerése érdekében mély piackutatást végeztek a Tesco szakemberei. A végeredmény az lett, hogy más országokhoz hasonlóan több, különböző méretű és eltérő választékkal feltöltött üzlettípusokat kell kialakítani. A világon a harmadik legnagyobb kiskereskedelmi láncként számon tartott Tesco összesen 3956 üzlettel rendelkezik, melyeket öt különböző csoportba lehet sorolni.

A legkisebb Tesco-Express a napi bevásárlásra fókuszálva jellemzően csak saját márkás termékeket forgalmaz. A paletta egészen a több ezer négyzetméteres egységekig terjed, ahol az élelmiszereken túl háztartási és ruházati cikkek, valamint műszaki termékek is megtalálhatóak. A tervek között szerepel a barkács-áruházak legnagyobb bánatára olyan egységek kialakítása is, ahol az élelmiszereken kívül szinte minden kapható lesz.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az elmúlt években többen is próbálták másolni a Tesco módszereit, sikertelenül. Ezek a kudarcba fulladt próbálkozások bizonyították, hogy a versenytársak még van mit tanulniuk. A másik aduász a britek kezében a saját márkás termékek forgalmazásában rejlik. Van olyan ország, ahol az összes forgalom 60 %-a ezen termékek értékesítéséből származik. Az amerikai és a francia tulajdonú konkurenciánál ez az arány alig 35 %.

A gazdasági visszaesés következtében némileg módosította tengerentúli terveit a Tesco. A válság méretei azonban minden várakozásukat felülmúlták, ezért a korábbi 250 üzlettel szemben 2009 év végéig beérik 200 egységgel. A piac talpra állását követően óriási potenciált látnak az Európában hódító pénzügyi szolgáltatások elterjedésében is, az elemzők szerint a következő években a Tesco lehet a Wal-Mart rémálma.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 18. vasárnap
Erik, Alexandra
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 18. 11:28