Október 18-án jár le a határidő, ameddig több ezer magyar vállalatnak be kell vezetnie a NIS2 által előírt védelmi intézkedéseket.
2014-ben minden huszadik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz köthető személyi sérüléses káresemény követelt halálos áldozatot, világszerte pedig évente több mint 1,2 millió ember veszti életét közlekedési balesetben.
Évente több mint 1,2 millió ember veszti életét, és több millióan sérülnek meg közlekedési balesetben, derül ki az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2015-ös Globális közúti közlekedésbiztonsági helyzetjelentéséből. A közlekedési baleset a leggyakoribb halálokok rangsorában szerepel. A tendenciák alapján arra lehet következtetni, hogy 2030-ra akár a hetedik halálokká léphet elő a rangsorban.
Magyarországon százezer főre 7,7 halálos kimenetelű közlekedési baleset jut, ami Közép-Kelet Európában átlagosnak számít - Ausztriában (5,4), Csehországban (6,1), és Szlovéniában (6,4). A közlekedési halálozási arány világszerte azonban jóval magasabb (18), Európában pedig közepes értéket mutat (9,3). A KSH adatai szerint 2014-ben Magyarországon összesen közel tizenhatezer személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt, ezek során több mint hatszáz személy vesztette életét. A járművezetők az összes közúti balesetből 92 százalékban voltak okolhatóak, a gyalogosok, az utasok, vagy a jármű műszaki hibája, pályahiba és egyéb okok elenyészőek.
Az Allianz Hungária kárstatisztikái szintén megdöbbentő adatokat szemléltetnek. A társaágnál 2014-ben rögzített kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz köthető személyi sérüléses károk 5,2 százaléka volt halálos, azaz minden huszadik személyi sérüléses káresemény követelt halálos áldozatot. Pedig a tájékozódás mellett csupán némi odafigyeléssel, és néhány tanácsot megfogadva is tehetünk azért, hogy megelőzzük az esteleges közlekedési baleseteket és kellő óvatossággal vezessünk a forgalomban.
- 1. Kerüljük a mobiltelefon használatot: Vezetés közben a mobiltelefon-használat többszörösére növeli a balesetveszélyt. Egy korábbi tanulmány szerint a 17-24 közötti autóvezetők esetében a balesetek legfőbb kiváltó oka a mobiltelefon nyomkodása, ami a figyelemelterelés mindhárom - vizuális, kézi és kognitív - típusát ötvözi.
- 2. Ne együnk, igyunk, és dohányozzunk a volánnál: Nem csak a rágás és a nyelés tereli el a vezető figyelmét, mindez az étel és ital utáni keresgéléssel kezdődik. Kézbe kell venni, kicsomagolni vagy kinyitni, szájba venni, és utána magunkat és a járművet is letakarítani. A vezetés cigarettázás közben is labilissá válik, ráadásul véletlenül el is ejthetjük az égő cigarettát.
- 3. Kezeljük megfelelően az információs és szórakoztató rendszereket: Sosem volt ilyen széles az információs és szórakoztató elektronika termékeinek skálája: lejátszók, fedélzeti számítógépek, navigációs rendszerek. Sajnos a figyelmünket is jobban elterelik. A kedvenc zenéink hangos hallgatása megakadályozhatja, hogy meghalljuk a közlekedési zajokat. Az adatok betáplálásához a GPS-berendezésbe az egyik kezünket le kell vennünk a kormányról, a szemünket pedig az útról - és így a baleset bekövetkezésének esélye növekszik.
- 4. Gondoskodjunk arról, hogy ne tereljék el figyelmünket külső és belső zavaró tényezők: Biztonsági problémát jelenthet a túl sok közlekedési tábla és az ismeretlen környéken való eligazodás is. A mentális figyelmet pedig elvonhatja például a munkahelyi stressz is, ha tehetjük, ne üljünk idegesen a volán mögé.
- 5. Ne út közben készüljünk fel az induláshoz és a napra: Sok műveletet az utazás előtt is el lehetne intézni, mégis útközben tesszük. A baleseti kockázatot jelentősen csökkentené, ha az autó elindítása előtt kapcsolnánk be az ablaktörlőt, állítanánk be a légkondicionálót, az ülést és a biztonsági övet. Illetve, csak azért mert a napellenzőben van egy kis kozmetikai tükör, még nem kellene a teljes fürdőszobai készülődést az autóban elvégeznünk - az átöltözést, cipőfelvételt, nyakkendőkötést, ékszerfelvételt, fodrászkodást. Mindez megspórolhat ugyan pár percet, azonban nem kifogás arra, hogy saját magunkat és másokat veszélybe sodorjunk.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
-
Mutatjuk: ennyit tudsz spórolni a hőszivattyúval, amit most állami támogatással is beszerelhetsz
Minden, amit a hőszivattyúkról tudni akartál, de eddig nem merted megkérdezni.
-
Hegedüs Éva az Év Üzletembere (x)
Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója nyerte el a fődíjat az EY gáláján.
-
Hogyan alakulnak a bérek a magyar IT piacon 2024-ben? (x)
Az IT szektorban továbbra is magas bérek várhatók, de az infláció komoly kihívást jelenthet.