Alapvető befolyással bír biztosító-választási döntésünkre közvetlen környezetünk véleménye. Az ING Csoport 80 ezres mintán vizsgálta, hogy mi alapján választunk életbiztosítót; kiderült, hogy 44 százalékunk családtagjaira, barátaira, kollégáira hallgat elsősorban. A kutatási eredmény rámutat: az ügyfélszerzés a már meglévő ügyfelek elégedettségének fenntartásával kezdődik, hiszen ők azok, akiknek véleménye alapján a döntések megszületnek.
Meghatározó szerepet játszik életbiztosító-választási döntéseinkben közvetlen környezetünk véleménye. A 80 ezres mintán végzett kutatásból kiderül: az emberek 44 százaléka családtagjai, barátai, kollégái véleménye alapján dönti el, hogy melyik biztosítót választja, amikor valamilyen életbiztosítási terméket kíván vásárolni. Azoknak az aránya, akik döntésük során egyáltalán nem veszik figyelembe környezetük véleményét, 56 százalék.
Különösen érdekes megállapítása a kutatásnak, hogy minél inkább elégedett valaki életbiztosító-választásával, annál nagyobb a valószínűsége, hogy döntését közvetlen környezetének véleménye alapján hozta meg. Jelzi ezt, hogy a megkérdezett ügyfelek legelégedettebb egyharmadának közel felét teszik ki azok, akik környezetük véleménye alapján választottak, míg az elégedettségi skálán a középső pozíciót elfoglaló egyharmad körében ez az arány már csak 43, a legkevésbé elégedett egyharmad körében pedig mindössze 39 százalék.
A pontos összefüggések feltárása további elemzést igényel, az mindenesetre valószínűsíthető, hogy az elégedettség, illetve a környezet véleményének figyelembe vétele kölcsönösen befolyásolják egymást. "Egyik oldalról egyértelmű, hogy minél több véleményt gyűjt be valaki a környezetéből, annál pontosabban meg tudja ítélni egy adott biztosító teljesítményét, így döntése is annál jobb lesz, ami értelemszerűen elégedettségében is tükröződni fog. Az eredmények alapján ugyanakkor az is kirajzolódni látszik, hogy minél inkább környezete véleménye alapján dönt valaki, annál inkább elégedettnek akarja magát érezni" - hívja fel a figyelmet dr. Kótiné Somfai Ágnes, az ING Biztosító marketing- és kommunikációs igazgatója.
A kutatásból kiderül az is, hogy az elégedettebb ügyfelek maguk is többször hangoztatják véleményüket biztosítójukról, mint a kevésbé elégedettek. Sőt a különbség igen jelentős: a legelégedettebbek 24 százaléka beszélt ötnél több alkalommal családtagjaival, barátaival, kollégáival biztosítójáról egy egyéves időintervallum alatt, szemben a közepesen elégedettek 12, illetve az elégedetlenek 7 százalékos arányával. Fordított arányt mutat, ha azt vizsgáljuk, hányan nem beszéltek egyáltalán biztosítójukról: 10, 21, illetve 35 százalék az érték. A teljes minta alapján pedig az derül ki, hogy az emberek 23 százaléka egyáltalán nem beszél életbiztosítójáról, 8 százalék viszont 10-nél is többször.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kutatási eredmény rámutat: az ügyfélszerzés a már meglévő ügyfelek elégedettségének fenntartásával kezdődik, hiszen ők azok, akiknek a véleménye alapján a döntések megszületnek.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.