3 °C Budapest

Indul a kötelező-tülekedés: a többség végzetes hibát vét!

Pénzcentrum
2008. szeptember 4. 05:55

Drága hibák, felpiszkált konkurensek - Indulhat a versenyfutás! A biztosítók többsége már lázban ég, házon belül teljes gőzzel készülnek a küszöbön álló kötelező-kampányra, legtöbbjük azonban továbbra is végzetes hibákat vét, így az elköltött milliók egy része ablakon kidobott pénz lesz. Az "Online marketing stratégiák a KGFB piacon" című szemináriumon megtudtuk, mire érdemes mindenképp odafigyelni, mielőtt útjukra engedjük a milliókat.

Nem kívánunk amellett érvelni, hogy az internet egy sikeres kötelező-kampányból gyakorlatilag kihagyhatatlan komponens, hiszen ezzel az állítással legtöbb Olvasónk minden bizonnyal egyetért. Ami ennél sokkal érdekesebb, az a konkrét online hirdetési megjelenések fajtánkénti megoszlása, azok hatékonysága és egy-két apró trükk, amivel a konkurensek elé lehet kerülni, vagy legalábbis el lehet kerülni a lemaradást.

Magyarországon a legnagyobb online hirdetők elsősorban márkaismertség növelésre, márkaerősítésre használják a netet, ennek megfelelően a hirdetési megoldások közül túlnyomó többségben vannak a display típusú hirdetések, a bannerek.


Fontos látni, hogy a különböző megoldások különféle célok elérését szolgálhatják, a kötelező-kampányos tülekedés alatt pedig minden bizonnyal a legtöbb hirdető elsődleges célja a konverziók, azaz a kötések számának maximalizálása. Amint az alábbi táblázatból látható, erre nem éppen a banneres megoldás a legmegfelelőbb.


A táblából kiolvasható következtetésekkel sok hirdető már tisztában van, éppen ezért számítani lehet arra, hogy a biztosítótársaságok és alkuszok a keresőhirdetésekben is összemérik erejüket amellett, hogy email-ekkel bombázzák majd a közönséget.

Damjanovich Nebojsa, online marketing szakértő a szemináriumon kiemelte, hogy a hirdetők ugyan elmozdultak a költséghatékonyabb megoldások felé, a tavalyi tapasztalatok szerint azonban számos hirdető szponzorált linkje simán a cég nyitóoldalára vezetett, ahol a kötelező biztosítást, mint terméket, igencsak nehéz volt megtalálni. Ez óriási hiba, hiszen ha belegondolunk, a hirdető fizet a klikkért, de gyakorlatilag alig adja meg magának az esélyt arra, hogy látogatói biztosítást kössenek.

A szponzorált linkes hirdetések esetén mindig ajánlott a linkre kattintókat a hirdetés tartalmához szervesen kapcsolódó "landing oldalra" irányítani, hiszen ekkor a klikkelés után azt kapják, amire számítottak, nagyobb eséllyel lehet őket valamilyen akcióra (jelen esetben biztosításkötésre, kalkulációra) rávenni. A nyitólap a legtöbb alkuszcég esetében ma erre nem alkalmas.

Jó landing oldalt csinálni persze korántsem olyan egyszerű, több száz oldalas könyvek szólnak erről is, az azonban bizonyított tény, hogy ezen oldal megléte nélkül jóval rosszabb a kampány konverziós értéke. A gyakorlatban tanácsos több landing oldal változatot is készíteni és megnézni, hogy melyik teljesít legjobban, majd azt tovább finomítani. Mivel a 2008-as kgfb-kampányban nagyságrendileg 30-50 kattintás alapon hirdető szereplő lesz, minden apróságnak kiemelkedő szerepe lehet.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Érdemes lehet tudni, hogy ha egy márkanév be van jegyezve védjegyként, akkor az adott országban le lehet tiltani a Google-nél a konkurensek adott kulcsszóra történő hirdetéseit. (Ez azért hasznos információ, mert a hirdetők gyakran egymás nevére is hirdetnek, a több kötés reményében.) Letiltás esetén számolni kell persze azzal, hogy az anyacég hozzájárulása nélkül senki nem fogja tudni használni a kulcsszót a hirdetésekhez (esetleg a megbízott ügynökség, illetve az az alkusz sem, aki a védett nevű biztosító termékét igyekszik reklámozni).

Más kérdés persze, hogy az igazán élelmes hirdetők már előre felkészültek a harcra és az organikus találatok listájában is igyekeznek folyamatos optimalizálással minél előbbre kerülni a Google kereséseknél. Jelenleg azonban összesen 3-4 olyan biztosító van itthon, mely fontos kulcsszavakra jó pozícióban szerepel, a SEO terén is lenne tehát még tennivaló, mivel a keresők 70-80%-a csak az első 5 találatot nézi meg, amint az az alábbi hőtérképből is látszik.

Kell a net a döntéshozatalhoz? Jobban, mint valaha!

Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője a szemináriumon rávilágított arra, hogy ma már az internetnek hatalmas szerepe van a vásárlási döntés előkészítésében. 2007-es adatok szerint a magyarországi netezők 55%-a vallotta úgy, hogy internetezés közben utánanézett a termékeknek, szolgáltatásoknak, amiket meg akart venni. (A vásárlási tranzakció természetesen az esetek többségében nem online megy végbe.)

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. november 21. 19:23
Bár a jelek arra utaltak, hogy Ördög Nóráék lesznek a műsorvezetői, valójában Kasza Tibor kapta a fe...
Kiszámoló  |  2024. november 21. 18:39
Írtam a Curve-ről egy update cikket nemrég. Akkor vettem észre, hogy a Curve lehetőséget ad a bankká...
Holdblog  |  2024. november 21. 07:52
Kezdetben a közösségi média csupán izgalmas újdonságnak tűnt, amiről senki sem gondolta volna, hogy...
Kasza Elliott-tal  |  2024. november 15. 18:35
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?