A Generali Vienna Csoport - az Ausztriában valamint 10 közép- és kelet-európai országban működő pénzügyi szolgáltató - rekord évet zárva 2006-ban is haladt tovább a nyereséges növekedés útján. Miközben a csoport túlszárnyalta a már 2005-ben is kiváló eredményeit, tette mindezt úgy, hogy valamennyi fontos teljesítmény mutató növekedést jelzett.
A csoport biztosítási tevékenységből realizált díjbevétele a tárgyévben 16,5 százalékkal rekord teljesítménynek számító 3,4 milliárd euróra növekedett. Valamennyi biztosítási üzletág és a csoport mind a 11 nemzeti piaca hozzájárult ehhez a figyelemreméltó emelkedéshez egy olyan biztosítási környezetben, melyet különösen kiélezett verseny jellemzett. A Generali a piacnál lényegesen gyorsabb növekedést ért el mind a csoport szintjén, mind azokban az országokban - Lengyelország és Magyarország kivételével - ahol gazdasági tevékenységet folytat. Ennek eredményeképpen piaci részesedése szinte minden piacon nőtt.
A Generali életbiztosítási módozatait az ügyfelek különösen kedvezően fogadták. A 2006-os év során az ügyfelek összesen közel 1,4 milliárd euró összeget fektettek be Generali életbiztosítási kötvényeikbe. Ennek eredményeképpen a csoport még a rekord évnek számító 2005-ös évet is 30 százalékkal túlszárnyalta. A legnépszerűbb módozatok a befektetési egységhez kötött életbiztosítások valamint az egyszeri díjas életbiztosítások voltak. A régió valamennyi országában két illetve három számjegyű növekedést tapasztalhattunk. A Generali Vienna Csoport összesített életbiztosítási díjbevételének aránya 36,6 százalékról 40,4 százalékra emelkedett.
A Generali igen kielégítő, 9,5 százalékos javulást könyvelhet el a vagyon- és balesetbiztosítási üzletágban is a 2005-ös 3,1 százalékos növekedéssel szemben. Ebben a kiemelt fontosságú szegmensben a díjbevétel első alkalommal haladta meg a 2 milliárd eurót.
A szokásos üzleti tevékenységből realizált nyereség 9 százalékos növekedés mellett elérte a 190 millió eurót.
A biztosítási üzletág erőteljes növekedése a csoport szigorú, profit-orientált üzletpolitikájával összhangban valósulhatott meg. Az üzletpolitika hatásosságát mutatja, hogy a szokásos üzleti tevékenységből realizált nyereség (vagyis az adózás előtti eredmény) közel 9 százalékos növekedés mellett elérte a 190 millió eurót.
A piaci részarány erősödése Ausztriában; a szokásos üzleti tevékenységből realizált nyereség 24%-kal emelkedett
Ausztria 2006-ban is a Generali Vienna Csoport legnagyobb piacának számított. A csoport konszolidált díjbevétele Ausztriában 12 százalékkal 2,3 milliárd euróra javult. Míg a vagyon- és balesetbiztosítási eredmények 3,6 százalékkal növekedtek, az életbiztosítási szegmensben elért díjbevétel igen jelentősen javulást mutatott, és 24 százalékos emelkedés mellett meghaladta az 1 milliárd eurót. Ebben az üzletágban a Generali az osztrák piacon a csoport teljes piacához viszonyítva, mely kevesebb, mint 1 százalékkal bővült, sokkal jelentősebb növekedést ért el.
A csoport ausztriai vállalatának vezérigazgatója, Luciano Cirinà szavait idézve: "Innovatív, egyszeri díjas termékeink lehetővé tették számunkra, hogy a piaci trenddel ellentétes eredményt érjünk el, mely drámai hanyatlást szenvedett el a kamatszintek alakulása következtében. Nem kis mértékben ennek köszönhetően, piaci részesedésünk Ausztriában 13,2 százalékról 13,6 százalékra nőtt, tovább erősítvén ezzel pozíciónkat a piacon az ország harmadik legnagyobb biztosító csoportjaként. A csoport piaci részesedése különösen az életbiztosítási szegmensben javult jelentősen, ahol a korábbi 8,8 százalékról 9,5 százalékra nőtt. 18,0 százalékos piaci részarányával a vagyon- és balesetbiztosítási üzletágban a Generali továbbra is a második legnagyobb piaci szereplőnek számít.
A Generali Vienna Csoport, a hazai piacának számító osztrák piacon, szokásos üzleti tevékenységén több mint 100 millió euró nagyságú nyereséget realizált, mely 24 százalékos növekedésnek felel meg. A fenti eredmény elsősorban annak köszönhető, hogy a csoport két ausztriai biztosító társaságának (a Generali Versicherung és az Europäische Reiseversicherung) kockázatelbírálási és befektetési eredményei igen pozitívan alakultak. Fontos megjegyeznünk azonban, hogy a csoport egyéb vállalatai is jó általános teljesítményt értek el Ausztriában.
Közép- és Kelet-Európa: Komoly javulás a díjbevétel tekintetében; további két ország elérte a fedezeti pontot.
A Generali további három országgal bővítette közép- és kelet-európai piacát 2006-ban, nevezetesen Bulgáriával, Szerbiával és Ukrajnával. Ezt megelőzően a Generali Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában, Lengyelországban és Horvátországban működött. A Generali régióban elért díjbevétel eredménye első ízben haladta meg az egy milliárd eurót. A díjbevétel 29 százalékkal emelkedett, ügyfeleink pedig összesen 1,1 milliárd eurót költöttek Generali biztosítási kötvények vásárlására. Az életbiztosítási piacon elért növekedés üteme 44 százalékkal kétszer olyan magas volt, mint a vagyon- és balesetbiztosítási (nem-élet) szegmensben.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Werner Moertel, a Generali Közép- és Kelet-Európáért felelős ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: "A közép- és kelet-európai régió 2006-ban is bizonyította, hogy kiemelkedő növekedési piacnak tekinthető. Meggyőződésem, hogy a régió valamennyi piaca az elkövetkezendő 10-20 évben továbbra is Európai növekedési területének számít majd."
A CEE országok jelentősen járulnak hozzá a csoport nyereségéhez is. A Generali a régióban 60,5 millió euró adózás előtti eredményt könyvelhetett el a 2006-os évben, ami 15 százalékkal meghaladja a 2005-ös év nyereségét. A közép- és kelet-európai országok közül legnagyobb részben Magyarország és Csehország járult hozzá a csoport pozitív konszolidált eredményéhez. Szlovákia és Lengyelország számára a 2006-os esztendő hozta meg első ízben a nyereséges működést, az újonnan csatlakozott Szerbia pedig szokásos üzleti tevékenységén szintén nyereséget realizált.
Az új piacok és új értékesítési csatornák ösztönzőleg hatnak a növekedésre
A Generali Vienna Csoport folyamatos bővítési politikája Közép- és Kelet-Európában már 2006-ban is ösztönzőleg hatott a további növekedésre. Nagy múltú vállalatok felvásárlásával, illetve többségi tulajdonának megszerzésével a Generali megvette lábát Szerbiában, Ukrajnában és Bulgáriában, s egyúttal kiváló lehetőséget teremtett a további jövőbeni növekedéshez. A fentiek mellett a Generali egy horvát életbiztosító megvásárlásával megerősítette pozícióját az adott piacon, és jelentős strukturális előnyökre tett szert.
A Generali csoport Kína és India mellett a közép- és kelet-európai piacot jelölte meg stratégiai növekedési piacaiként. A 2006-2008 évi Stratégiai Terv értelmében a Generali célja egyrészt a szerves növekedés elérése a régióban, másrészt olyan akvizíciók lebonyolítása, melyek további lendületet adhatnak.
2006 egyik legkiemelkedőbb eredménye kétségtelenül az volt, hogy a csoport sikeresen ajánlatot tett az ausztriai BAWAG P.S.K. bank megvásárlására. A Cerberus által vezetett konzorciumbeli tagsága lehetővé teszi, hogy a csoport felhasználja a BAWAG P.S.K. valamint az Österreichische Post (az Osztrák Posta) országos lefedettségű értékesítési csatornáit. Olyan kulcs fontosságú stratégiai mérföldkő ez, melynek révén a Generali a BAWAG P.S.K. közel 1,3 millió ügyfelét valamint az Österreichische Post (az Osztrák Posta) valamennyi ügyfelét elérheti. 2007 elején a csoport megállapodást kötött a BAWAG P.S.K.-val és annak új többségi tulajdonosával a Cerberus-szal, melynek értelmében az többségi tulajdont szerez a BAWAG-Versicherung és P.S.K.-Versicherung biztosító társaságokban. A ily módon kialakuló értékesítési partnerkapcsolatok létrejöttétől a Generali azt reméli, hogy miután üzleti bázisa Ausztriában jelentősen kibővül, ez érezhetően ösztönzőleg hat majd a növekedésre is.
A Generali 175. születésnapját ünnepli
Ahogy azt a Generali Gazdasági Vezetője Walter Steidl összegezte, "Az oroszlán sikertörténete az alapítás utáni 175. évben is folytatódott." Az észak-adriai kikötővárosban, Triesztben 1831-ben létrehozott Assicurazioni Generali, Austro-Italiche osztrák-olasz biztosító alig egy évvel megalapítása után 1832-ben már más városokban, Bécsben, Prágában és Budapesten is megkezdte működését. Ezeket pedig további országok követték.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.