Szinte nincs már olyan ember hazánkban aki még ne találkozott volna biztosítási ügynökkel. A biztosítók jelentéseiből és az összesített adatokból kiderül a legtöbb esetben nem is volt hiábavaló a megkeresés. De mi alapján és milyen termékeket választunk?
Nyugat-Európában az élet és nem-élet biztosítások megoszlása a teljes portfolión belül 60-40 százalék. Nálunk a helyzet épp fordított, illetve a tendenciák a kiegyenlítődés irányába mutatnak. Tehát bőven van még tere az életbiztosítások növekedésének. A bővülésnek nem szab gátat a termékkínálat sem, ugyanis különböző konstrukciókból találunk bőven alternatívát a hazai piacon.
Mi alapján választunk?
Egyes tanulmányok szerint, a leendő ügyfeleket egyre nagyobb mértékben befolyásolja biztosító választáskor a barátok és ismerősök véleménye. Tehát hellyel-közzel erre vezethető vissza, hogy szinte minden közvetítő ajánlások alapján dolgozik. Míg 2005-ben az ügyfelek 44 százaléka érezte úgy, hogy ajánlás útján választana biztosítót, addig 2006-ban ez az arány már 55 százalék volt.
A következő leggyakoribb szempont a választáskor, hogy ki mennyire ismeri a szolgáltatót. A potenciális ügyfelek 45 százaléka annál a biztosítónál vásárol új terméket, amelyet ismer vagy amelynek már ügyfele.
Mit választunk?
A személybiztosítások közül az elérésre szóló életbiztosítások a legkedveltebbek. Ilyen típusú konstrukciót szinte minden tizedik biztosítással rendelkező ügyfél köt. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, ez emelkedő tendenciát mutat. Ebből kifolyólag a tisztán elérési konstrukciók aránya a teljes portfolión belül csökkenő tendenciát mutat. Az életbiztosítások körében egyre nagyobb súllyal esik latba a megtakarítási céllal történő konstrukció-választás.
A biztosítási konstrukciók között már évek óta vezetnek az egyszeri díjas termékek. Ez tavaly részben betudható volt a kamatadó "jótékony" hatásának is. Bár a folyamatos és az egyszeri díjas konstrukciók közötti olló fokozatosan zárul, azért még az elmúlt évek kiemelkedő növekedését ezen termékeknek köszönhette a szektor.
A terméktípusok közül a unit-linked termékek azok, amelyek az elmúlt években jelentősen visszaszorították a vegyes életbiztosításokat. A jövőben pedig az index-linked termékek és a járadéktípusú biztosítások kerülnek leginkább előtérbe.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az elérési biztosítások felfutását, az alacsony díjtételek mellett, a hitelezési "boom" is felerősítette. Ugyanis az effajta biztosításokat előszeretettel kötik hitelkonstrukciók mellé.
Azonban a jövőben egyre inkább a megtakarítás kerül előtérbe, mind a hazai lakosság mind pedig a piaci szereplők vonatkozásában. A fókuszváltás pedig egyúttal eredményezheti a más típusú konstrukciók térnyerését.
Összességében, tehát a közvetítők továbbra is dörzsölhetik a markukat. Ugyanis az élet és nem-élet szektor teljes portfolión belüli részarányának változása, illetve a megtakarítási (leginkább nyugdíjcélú) szokások változása, továbbra is megfelelő terepet biztosít a piac növekedésének, ezáltal az új ügyfelek "becserkészésének" is.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.