Külföldön az ügyfelek jelentős része online intézi biztosítással kapcsolatos ügyeit. Nem csak a biztosítási szerződések kötése folyik a Neten keresztül, hanem a kárbejelentés és adatváltozás bejelentése is. Ez a tendencia egyre inkább megfigyelhető hazánkban is. Azonban néhány kérdést mindenképpen felvet az on-line térnyerése: miért járnak jobban az ügyfelek, mivel szállnak versenybe a nagy alkuszcégek és talpon maradnak-e a kicsik?
Ezekről a kérdésekről, az alkuszpiacon lezajló folyamatokról és a cég által megvalósított innovációkról kérdeztük Mestyán Andrást, a CLB Független Biztosítási Alkusz KFT. Értékesítési igazgatóját és Marosvölgyi Pétert, a CLB on-line üzletágvezetőjét.
Pénzcentrum:Számítanak-e a az alkuszpiac szűkülésére?
Mestyán András: Az alkusztevékenységgel kapcsolatos szigorodó törvényi és Uniós szabályozások egyre inkább abba az irányba mutatnak, hogy a kisebb alkuszcégeknek az informatikával, az egyéb adminisztrációs és egyéb pénzügyi kötelezettségekkel kapcsolatos terheik miatt, illetve a piaci verseny erősödése miatt várható, hogy lesz egy alkuszszám csökkenés. De ez mindenképpen egy hosszú folyamat végeredményeként fog megtörténni. Tehát évek kellenek ahhoz, hogy a jelenlegi mintegy 350 cégből álló alkusztársadalom, száma lecsökkenjen és beálljon egy viszonylag állandó szintre.
Pénzcentrum: Az átláthatóságra való törekvésből és a szakma tisztulásából adódik a kérdés, hogy Önök a CLB-nél milyen követelményeket támasztanak a munkatársakkal szemben, milyen tudással és gyakorlattal vannak felvértezve az Önök munkatársai?
Mestyán András: Ha szakma tisztulásáról beszélünk akkor elsősorban itt a biztosítási szakmára kell gondolni. Az alkuszszakmában döntő többségében jól felkészült és tapasztalt szakemberek dolgoznak, tehát a tisztulásnak elsősorban nem itt kellene végbemenni. A törvényi feltételek nagyon szigorúan meghatározzák, hogy milyen vizsgákkal és gyakorlattal kell rendelkeznie egy alkusznak.
A CLB-nél már az új munkatársak kiválasztásánál magasra tesszük a mércét. Megvizsgáljuk a jelentkezők szakmai múltját, végzettségét, képességeit és rátermettségét. Folyamatos továbbképzéseket biztosítunk, nemcsak az új kollégák, hanem a már régebb óta itt dolgozó munkatársak számára is. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy csapatunk minden tagja naprakész információval rendelkezzen a szakterületével és az egész piaccal kapcsolatban is, ezáltal tudják az ügyfelek felé azt a magas minőségi szolgáltatást nyújtani amit mi képviselni szeretnénk és sikerrel képviselünk is a piacon.
Pénzcentrum:A CLB már évek óta jelen van az on-line alkuszok piacán is. Ebben az évben azonban jelentős innovációt hajtottak végre ezen a területen. Mit várnak az on-line üzletágtól és miben nyújtanak többet a versenytársaiknál?
Mestyán András: A CLB a hagyományos on-line értékesíthető termékek mellett (kötelező, casco, lakás- és utasbiztosítás) a kockázati életbiztosításokat és a jogvédelmi biztosítást is kínálja Neten keresztül az ügyfeleinek. Az on-line biztosítás közvetítés egyre jelentősebb szeletet képvisel az értékesítési csatornák között. De természetesen nem válthatja fel teljes egészében az off-line értékesítést, mivel vannak olyan termékek melyek csak off-line csatornákon keresztül juttathatók el az ügyfelekhez.
Marosvölgyi Péter: A CLB on-line rendszere évek óta úgy működik, hogy a díjalapú kalkulációk mellett nagy hangsúlyt kap a szolgáltatások tartamának összehasonlítása is. Ettől az évtől kezdődően, a kötelező kampánnyal egy időben, pedig még plusz szolgáltatásokkal felszereljük a kalkulátorokat. Az ügyfélnek a díjak és a termék minősítése mellett lehetősége nyílik az egyes szolgáltatások közvetlen összehasonlítására is. Ez azt jelenti, hogy a díjak mellett az ügyfél egy összefoglaló táblázat segítségével megnézheti, hogy milyen szolgáltatások tartoznak a termékekhez és miből adódik két termék ára közti különbség. Megpróbálunk szubjektív minősítés helyett objektív minősítést alkalmazni.
A biztosítóknak lehetősége van arra is, hogy a termékeikhez egy rövid bemutatót publikáljanak Ezáltal is igyekszik a CLB ügyfelei számára a lehető legtöbb információt szolgáltatni, hogy a számukra legmegfelelőbb döntést hozhassák meg.
Pénzcentrum:Tavaly hány ügyfél váltott társaságot a kötelező kampány alatt a CLB honlapján és mekkora bővülésre számítanak az idén?
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Marosvölgyi Péter: Biztosító váltáskor tavaly az átlagos díj - az állomány egészét tekintve - 40-50 ezer forint között volt. Ha az évközi kötéseket nézzük, akkor az átlagos díj inkább a 60 ezer forinthoz közelített. Tehát itt már egy 20 ezer forintos különbség van. Az ügyfelek 75 százalékának érdemes váltania. Tavaly az on-line kötelező kötések száma nálunk 5000-re volt tehető, az idei évre mintegy 20000 kötésre számítunk.
Ami nagyon érdekes, mikor novemberben az ügyfél feljön az oldalra, hogy megtudja mennyivel változik a jövő évi díja, illetve milyen lehetőségei vannak az átkötésre, akkor ezt nagyon sok esetben csak az on-line alkuszoktól tudja meg, mivel a biztosító nem küldi ki neki a jövő évi díjértesítőt.
A CLB-nél az on-line kötések mellett működik az on-line kárbejelentés is és ezen a területen még további fejlesztések lesznek a jövőben.
Ezenkívül a CLB működtet egy on-line ügyfélszolgálatot is, melynek segítségével az ügyfél az adatváltozásait is bejelentheti, egyszerre akár több biztosító felé is. Lehetősége van nyomtatványok kitöltésére, és a szerződések állapotának nyomon követésére is.
Pénzcentrum:A jövőben milyen területekre kíván még belépni a CLB?
Mestyán András: A CLB erősíteni szeretne a biztosítás közvetítés mellett a hitelvonalon is. Elindítottuk a CLB franchise - hálózatának kialakítását, aminek CLB Bankvonal a neve. Egy országos lefedettséget biztosító irodahálózat kialakítása cél, mely a pénzügyi terület legtöbb szegmensét lefedi. Emellett az on-line üzletág további erősítése a cél.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.