Töltsd ki a Pénzcentrum kvízét és válaszold meg kérdéseinket, amelyek a híres magyar márkákra vonatkoznak! Vajon tudod mind a tíz helyes választ? Tedd magad próbára!
A jó idővel érkezik a jégkrémek csúcsszezonja. Ebben a kategóriában is egyre több szempontnak kell megfelelni a kínálat kialakításakor. A klasszikusok mellett mindig elő kell rukkolni új és különleges ízekkel, figyelembe kell venni a fogyasztók ételérzékenységét és táplálkozási szokásait, valamint a fogyasztási alkalmakhoz kell igazítani a kiszereléseket, hogy azt választhassa a vásárló, ami számára a legjobban megéri.
A több mint 300-féle jégkrém között a klasszikus ízek (csoki, eper, citrom, vanília, karamell) mellett lesznek frissítő, vizesalapú sorbetek, valamint az ismert édességmárkák legkedveltebb termékeinek jégkrémváltozatai. Láthatóan a fogyasztók kedvelik a vegyes ízű jégkrémeket is, idei újdonságként a citrom-málna, a banán, a kaktusz és a yuzu-citrom ízpárosítást kóstolhatjuk meg, illetve a mókafaktort erősíti, hogy lesz nyelvfestő jégkrém a gyerekeknek, amit akár már gyereknapon kipróbálhatnak - közölte az Auchan.
Fontos, hogy a fogyasztó mindenféle kiszerelésben megtalálja ezt a termékkategóriát, hiszen nem mindegy, hogy milyen alkalomra vásárolja. A pálcikás, tölcséres vagy poharas jégkrémeknek ezért aztán lesznek multipackos kiszerelései is különböző ízválogatásokban. Természetesen a családi jégkrémek sem maradnak ki a választékból. Az azonos ízűek mellett bőséggel akadnak olyanok is, ahol többfélét zárnak be egy dobozba egymástól elkülönítve, hogy minden családtag megtalálja a kedvére valót. Ezek egyébként továbbra is a legnépszerűbb kiszerelések, noha idén az áruházlánc szakemberei az ún. egyszemélyes, impulzus vásárlások növekedésével is számolnak, mert a cukrászdai fagyiárak emelkedése miatt az otthoni fagylaltozás reneszánszát éli.
Miután a jégkrémek egyik jellemző típusa tejjel vagy tejszínnel készül, gondolnak azokra is, akik egészségügyi okokból nem fogyaszthatják, vagy egyszerűen csak vegán étrendet követnek. A kínálat egytizede nekik szól, 30-féle vegán vagy laktózmentes termék közül válogathatnak. Többek között a piacon egyedül az Auchan hiperekben lesznek kaphatók a Valsoia Vegán IL GELATO termékek, amelyek kizárólag növényi alapúak (kesu, zab, szója). Idén 20-féle hozzáadott cukor nélküli jégkrémet is tart az áruházlánc a kínálatában, mert érzékelhetően nő erre az igény. Újdonságként a Nick's termékeket kezdik el forgalmazni, amelyeket csak az áruházlánc hipermarketeiben lehet megtalálni. Ezek hozzáadott cukor nélkül készülnek, pálmaolajmentesen. A természetes összetevők iránti fogyasztói igényeknek felelnek meg a Full Naturals jégkrémek is, amelyek kizárólag minőségi, ellenőrzött alapanyagokból, kézműves jelleggel, tej, hozzáadott répacukor, glutén, szója, tojás, pálmaolaj, tartósító- és adalékanyagok nélkül készülnek, 100%-ban természetes összetevőket tartalmaznak és semmilyen allergén anyag nincs bennük.
A vásárlási trendeket illetően az áruházlánc szakértői úgy látják, hogy leginkább az íz a meghatározó, majd ezt követi az ár, illetve a vásárlás célja (impulzív – többnyire pálcikás, otthoni fogyasztásra – családi csomagolás). A jégkrém azon kivételes élelmiszerkategóriába tartozik, ahol nem az ár a legfontosabb. A fogyasztók a megszokott és kedvelt termékek árát veszik figyelembe, és az olcsóbb ár miatt nem feltétlenül váltanak át másra. Az is szembetűnő, hogy a vásárlók kezdenek egyre tudatosabban választani. Már nemcsak azok böngészik át a címkét, akiknek valamilyen ételérzékenységük van, hanem azok is, akik minden téren megfontoltabban választanak élelmiszert. A vásárlók ennél a kategóriánál kifejezetten nyitottak az újdonságokra, az új, trendi ízvilágra, de a klasszikus csoki, eper, citrom, vanília azért nagy valószínűséggel idén is verhetetlen marad.
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.