Októberben az egyik fő piacnak számító Kínában a svájci óraeladások 39 százalékkal, Hongkongban pedig 15 százalékkal voltak alacsonyabbak az egy évvel korábbinál.
A szerelmet ugyan nem lehet pénzért megvenni, de egy friss felmérés szerint Valentin-napon a legtöbben (35%) egy romantikus vacsorának örülnének igazán. A top válaszok között voltak még a virágok (30%), a parfüm (16%), az édesség (15%), az ékszer (13%), a karóra (8%) és a fehérnemű (6%).
Az Árukereső.hu legújabb kutatásában a Valentin-napról kérdezte a magyarországi, valamint közép-európai vásárlóit, amiből kiderült, hogy Ámor nyila idén is több embert eltalált, akik inkább a klasszikus Valentin-napi ajándékok közül válogatnának. Ugyan a megkérdezettek több mint fele válaszolta azt, hogy nem ünnepli a Valentin-napot általában, több mint 80%-a mondta, hogy idén azért mégis hódol a szerelem oltárán. A legtöbben (ahogy a régióban is) – majdnem a résztvevők fele – párjaikkal töltik majd ezt a különleges napot. Elenyésző mértékben ugyan, de a háziállatok és barátok is előfordultak válaszként – az egyedüllét mellett. Ugyanilyen arányban oszlik meg az is, hogy kit akarnak megajándékozni február 14-én.
A szerelmet ugyan nem lehet pénzért megvenni, de a legtöbben (35%) egy romantikus vacsorának örülnének igazán. A top válaszok között voltak még a virágok (30%), a parfüm (16%), az édesség (15%), az ékszer (13%), a karóra (8%) és a fehérnemű (6%). Érkeztek válaszok azért betonkeverőgépre, processzorra és tejhabosítóra is, rávilágítva arra, hogy szinte minden termék boldog gazdára lelhet ilyenkor. Érdekes módon arra a kérdésre, hogy mit adnának szívesen másnak, mások a válaszok: a desszert vezet 32%-kal, amit az ékszer követ 19%-kal. A szépségápolási és műszaki cikkek kb. 12%-kal vannak a dobogó harmadik helyén, míg a virág még az 1%-ot sem érte el, a vacsora pedig a 2%-ot is alig.
A régió hasonlóan viszonyul a románc napjához. A csehek, szlovákok, szerbek, szlovének és horvátok sem ünneplik általában a Valentin-napot, a bolgárok és románok azonban igen. Idén viszont mindenhol a többség valamilyen formában kedveskedik majd szíve választottjának – kivéve Horvátországot, ahol csak 50% az, aki biztosan ünnepelne majd.
A régióban a parfümkedvelők lehetnek igazán boldogok, ugyanis több országban is ugyanannyian vágynak ilyen ajándékra, mint ahányan ezzel a termékkel akarnak kedveskedni kiválasztottjuknak. Emellett szinte mindenhol 20-30% között mozog azok aránya, akik virágot vagy édességet kapnának szívesen, míg kb. 40% azoké, akik romantikus vacsorától lennének boldogok.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Itthon a többség, 44% maximum 8 ezer forintot költene ajándékra, a megkérdezettek harmada azonban 16 ezerre emelné a limitet. 14% felelte azt, hogy akár 40 ezret is kiadna, és vannak olyanok – elenyésző mértékben –, akik 80 ezret, vagy annál többet is adnának kedveseikért. Csehországban többen vannak azok, akik egészen 16 ezer forint értékben költenének (25%), míg Szlovákiában még többen (30-30%) maximalizálná költését 16, illetve 40 ezer forintnál. Romániában és Bulgáriában egyenletesebb az eloszlás, de a többség (30%) ott is 40 ezer forintig menne el, míg 13-13% 80 ezer forintnál, vagy annál többet költene a szerelemért. Az Adriai-tengerrel határos országok lakói – horvátok, szerbek és szlovénok – is ezt az utat választják, bár ott kevesebben lépnék túl a 40 ezer forintot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.