November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Évente közel 20 milliószor vásárolnak be az üzletekben, a legnépszerűbb kategóriák az alkoholmentes hűtött italok, a tejtermékek és a helyben sütött friss pékáruk. Az üzletek forgalma az ünnepnapok alkalmával akár 30 százalékkal emelkedik.
Októberben lett 10 éve, hogy az OMV Hungária és a SPAR Magyarország együttműködésében megnyílt az első OMV Spar express Budapesten, a Fehérvári úton lévő töltőállomáson. Jelenleg országszerte 87 Spar express működik Magyarországon, és évente megközelítőleg 20 milliószor vásárolnak be az üzletekben.
Egy átlagos napon közel 70 ezren keresik fel az OMV Spar ezeket az üzleteket. A töltőállomásra betérők jellemzően továbbra is a reggeli és a késő délutáni időszakban választják a szupermarketeket, harmaduk pedig a gyorsbevásárlás mellett a tankolást is elintézi. A legnagyobb forgalom ünnepnapokon van, ilyenkor akár 30 százalékkal emelkedik a vásárlók száma.
Árbevétel alapján a legnépszerűbb kategóriák az alkoholmentes hűtött italok (kiemelten az energiaitalok), a tejtermékek és a friss helyben sütött pékáruk - császárzsemléből például több mint 15 millió darabot adtak el az elmúlt tíz évben. A legtöbb terméket a budapesti BAH csomópontnál található töltőállomáson értékesítették, vidéken a szentendrei, fóti, dunaharaszti és győri kutak voltak a legnépszerűbbek. Az üzlethálózat Budapesten termeli a bevétel közel felét, a vidéki nagyvárosokban a negyedét. A fővárosban kiemelten FMCG (gyorsan fogyó fogyasztási cikkek) kategóriákban jelentős a piaci részesedésük.
Az OMV-kutakon működő Spar expresszek az OMV tulajdonában vannak, a boltok kínálata megegyezik a hasonló méretű Spar-üzletekével. A szupermarketek 40 féle termékkategóriában csaknem 3000 terméket, többek közt helyben sütött pékárut, friss élelmiszereket, tejtermékeket, alapvető háztartási cikkeket, valamint friss zöldségeket és gyümölcsöket kínálnak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.