18 °C Budapest
christmas gift at home

Súlyos karácsonyi válságban a magyar vásárlók: nem lesz mit a fa alá tenni?

2021. november 24. 18:33

Egy friss fogyasztói kutatás kimutatta, hogy a vásárlók attól tartanak, hogy az ellátási lánc és a szállítás késedelmei tönkretehetik az ünnepi ajándékozást. Erre válaszul az európaiak 39%-a már megkezdte az ünnepi vásárlást, vagy a szokásosnál korábban tervezi azt. A megkérdezettek 14%-a még többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért, 16% pedig több ajándékot tervez rendelni arra az esetre, ha egyes termékek késnének vagy nem érkeznének meg. Az ezredfordulósok* esetében ezek a számok 19%-ra, illetve 24%-ra emelkednek.

Az európaiak 39%-a már megkezdte az ünnepi vásárlást, vagy a szokásosnál korábban tervezi azt. A megkérdezettek 14%-a még többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért, 16% pedig több ajándékot tervez rendelni arra az esetre, ha egyes termékek késnének vagy nem érkeznének meg. Az ezredfordulósok esetében ezek a számok 19%-ra, illetve 24%-ra emelkednek - írja friss kutatására hivatkozva az Oracle Retai

Mások könnyebb utat választanak: az emberek 29%-a (különösen az ezredfordulósok, 37%) jelezte, hogy idén több ajándékkártyát fog vásárolni. És sokan tervezik, hogy kihasználják a Black Friday árengedményeket - 43%-uk tervezi, hogy a leárazásokon vásárolja meg az ajándékot.

Amint azt a hírekben látjuk, az ellátási lánc problémái globálisan jelen vannak. Ettől függetlenül a fogyasztók továbbra is az alapján értékelik majd a kiskereskedőket, hogy képesek-e teljesíteni kívánságlistájukat az ünnepi szezonban

- mondta Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és általános igazgatója. "Az elszámoltathatóság lesz a játék neve. A kiskereskedőknek pontos információval kell rendelkezniük a készleteikről, reális ütemtervvel a teljesítésekre vonatkozóan, és egyértelműen kell kommunikálniuk a vásárlókkal a rendelési és szállítási folyamatok során. Az átláthatóság és pontos végrehajtás révén a kiskereskedők elnyerhetik vásárlóik bizalmát, és megteremthetik a jövőbeli hűség lehetőségét."

Ellátási lánc gondok

Az ajándékozók attól tartanak, hogy a kiválasztott termékek nem fognak rendelkezésre állni, vagy túl sokáig tart, amíg megérkeznek:

  • A válaszadók 19%-a aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek drágábbak lesznek a hiány miatt.
  • 16% aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek nem lesznek elérhetők.
  • 13% aggódik amiatt, hogy a barátok és a családtagok csalódni fognak, mert nem kapják meg a kívánt ajándékot.

Késve a karácsonyfa alá

A válaszadók 64 százaléka házhoz szállíttatja majd az ajándékokat, de sokan aggódnak amiatt, hogy a szállítási idő nem felel meg az elvárásaiknak, és késni fog - ha egyáltalán megérkezik. Aggályaik enyhítése érdekében a válaszadók 62%-a szerint nagyon fontos a szállítási állapot részletes nyomon követése.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

  • A válaszadók 36%-a szerint a gyors szállítás határozza meg, hogy kitől rendelnek.
  • 33% aggódik, hogy az ajándékok a vártnál később érkeznek meg.
  • 26% aggódik, hogy az ajándékok egyáltalán nem érkeznek meg.

Súlyosbítja a helyzetet, hogy még ha a csomag végül el is jut a célállomásra, az emberek 19%-a attól tart, hogy a kiszállítás során vagy a postaládából, ajtó elől lába kél.

Készleten vagy sem

A kihívások ellenére az, hogy a vásárlók hozzájuthatnak-e a kívánt termékekhez, döntő tényező lesz abban, hogy a vásárlók hogyan ítélik meg a kiskereskedőket ebben a szezonban:

  • 31% egyetért azzal, hogy a készleten nem kapható termékek rossz vásárlási élményt jelentenek.
  • 37% azt állítja, hogy a termékek elérhetősége alapján vonzódnak a márkákhoz/vállalkozásokhoz.
  • 27% nem várja meg, hogy a kiskereskedő újra feltöltse a készleteket, mielőtt máshová megy.

Ajándékkártya a szülőknek

Arra a kérdésre, hogy milyen ajándékokat terveznek többet vásárolni idén, az ajándékkártyák kerültek az első helyre:

  • 29% tervezi, hogy több ajándékkártyát vásárol (a boomerek 34%-a és a nők 30%-a mondta, hogy ők is ezt az ajándékot szeretnék a leginkább kapni).
  • 27% több szépségápolási terméket
  • 23% több divatruházatot tervez vásárolni
  • 22% több lábbelit

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 5. szombat
Vince
14. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33