Sok olvasónk véli úgy, hogy a gyógyszertárak, posták, iskolák sem kevésbé fontosak, mint a boltok és kocsmák.

Irdatlan pénzköltés megy hazai és a külföldi webáruházakban egyaránt. Első félévben 1.278 milliárd forintot a fotel kényelméből költöttünk el, 16%-kal többet, mint korábban. És ennek a pénznek 40%-át külhonos webáruházban vertük el. A legnagyobb szelet persze a weben is a boltos cucc.
Az MNB közzétette a 2021-es pénzforgalmi beszámolóját, amiből szépen kiolvasható sok más mellett a webes költekezés mikéntje is. Elöljáróban azonban a szokásos rendcsinálással nyit a blokkk.com közleménye.
10-12% a webköltekezés aránya
Egy esztendőben, így 2020-ban 22-23 ezer milliárd forintot költöttünk el úgy mindenfélére a boltokban és a különféle szolgáltatóhelyeken (hivatalosan a háztartások fogyasztási kiadásai címén). A webáruházak reklámban nagyon jók, ha csak rájuk figyelnénk, akkor akár úgy is tűnhetne, mintha minden fillérünket a weben költenénk el.
De hát ez nagyon nincs így, még a webáruházak fergeteges tempója mellett sem, hiszen az összes webköltekezés 2020-ban 2.324 milliárd forint volt, ami a családi kasszáknak éppen 10%-a. És a boltos világban is az éves mérleg 12%-os részesedést mutat, tehát pénzünk döntő részét a hagyományos szolgáltatóhelyekre elbandukolva költjük el. Ennek ellenére azért szépen húz a magyar webpiac.
Veszettül vertük a billentyűzetet
2021 első félévében 60 millió alkalommal vásároltunk a weben (ennyi a webes vásárlások száma), 2020 egészében pedig 105 millió alkalommal. Úgy tűnik ráadásul, a boltos kalandozással nem hagyunk fel, hiszen külföldi webáruházakból 2021 első félévében 46 millió, 2020 egészében pedig 83 millió alkalommal vásároltunk. Nem olyan vészes a különbség és ehhez már nem kell a drága benzin sem.
2021 első félévében is tovább nyomultak a weben a vásárlók, aminek a járványos hónapokban a legszembetűnőbb jele a biciklis, motoros futárok látványos növekedése volt az utcákon, tereken tekerve.
A fizetésikártya-elfogadó hálózatban az MNB 28 ezer internetes elfogadóhelyet tart nyilván. Ebben nem csak a hagyományos boltos árucikkeket, hanem a különféle szolgáltatásokat a weben kínálók is benne vannak, például vendéglők, szálláshelyek - írja közleményében a blokkk.com. (A weben jellemzően bankkártyával fizetünk, főleg járványosban, de egyébként is szeretik előre elkérni a pénzt. Így persze könnyebb.)
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nem számít sokat, hogy egy webáruház merre is van
Főleg, ha ki is szállítják a megrendelt portékát, persze az átvevő pontosdinak, vagy a csomagpontoknak is megvan a maga előnye, hiszen nem kell lesni, mikor jön a futár. A webáruházas költekezés persze sokféle szolgáltatásra kiterjed, a pizzától kezdve a repülőjegyig, a zoknit nem elfelejtve.
A legnagyobb szelet a weben a hagyományos bolt áruköre, élelmiszer, iparcikk, aminek súlya 70%-ról - nem véletlenül - 80%-ra nőtt. A nyitvatartás korlátozása, vagy éppen a sok boltzár miatt nem is lehetett bármikor turkálni a boltban, azért ezt is mérlegelni kell ebben.
És hát szépen vásárolunk a külhonos webáruházakból is, bár arányuk valamelyest soványodott, ami úgyszintén járványhatás, hiszen a szállítások időnként akadoztak is. De így is 40%-ot közelített az össz webes vásárlásokon belül az idegen webáruházas költekezés:
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Portfolio Gen Z Fest 2025


