Így finanszírozzák fesztiváljegyüket az élelmes magyarok

2018. augusztus 9. 15:00

A harminc év alatti magyar fesztiválozók harmada spórolt pénzből fizette a fesztiválbelépőjét - derült ki egy friss felmérésből. A 30 év feletti szórakozni vágyók már nem voltak ennyire előrelátóak; csak ötödük tett félre erre a célra, és többségük (44%) a fizetéséből vette meg belépőjét. 

Úgy tűnik, valóban nagy fesztiválozó nép a magyar. Az OTP Bank legfrissebb felmérésből kiderült, hogy a 18 és 49 év közöttiek harmada volt valamilyen fesztiválon az elmúlt egy évben. Többségük, több mint 72 százalékuk pedig 30 év alatti volt. A fesztiválok finanszírozása kapcsán pedig kiderült; a fiatalabb generáció harmada spórolt pénzből vásárolta meg belépőjét, míg közel ötödük mondta, hogy a szüleitől kapta belépőjét. 

Ha az idősebb korosztályt nézzük, más kép rajzolódik ki. A harminc és ötven év közötti válaszadók többsége (44%) már a havi fizetésből vette meg belépőjét. Ebben a korosztályban a megkérdezettek mindössze 22 százalék válaszolta azt, hogy előre félre kellett tennie a jegyre. A szülőkre pedig mindössze 1,5 százalék hagyatkozott. 

A mostani felmérés megmutatta számunkra, hogy a pénzügyileg egyébként sokszor kevésbé tudatosnak gondolt fiatalabb generáció is hajlandó félretenni, megtakarítani, ha olyan rövid távú, határozott célról van szó, mint egy fesztiválbelépő megvásárlása. Fontos látni, hogy egy jól megválasztott megtakarítási konstrukcióval, hosszabb távon, akár az olyan nagyobb célok sem elérhetetlenek, mint egy egzotikus nyaralás, vagy éppen egy külföldi tanulmányút

- értékelte az eredményeket Nyitrai Győző, az OTP Bank Megtakarítási Szolgáltatások Főosztályának igazgatója.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 7. hétfő
Herman
15. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33