November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Egyre népszerűbb a Halloween Magyarországon is, egy friss kutatás szerint a megkérdezettek zöme ismeri az ünnep eredetét, a többség töklámpást is készít, de valójában csak harmaduk megy el rendezvényre, vagy öltözik be buli kedvéért.
A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex felmérést készített több, mint 600 család bevonásával arról, hogy hogyan ünneplik a Halloweent, illetve mivel töltik az őszi szünetet. A válaszadók közel 90 százaléka állította azt, hogy ismeri az ünnep eredetét, olvasott róla, több, mint 80 százalékuk töklámpást is készít, de csak harmaduk megy el szabadtéri rendezvényre és körülbelül ugyanennyien öltöznek be rémisztő jelmezekbe egy-egy buli kedvéért. A megkérdezettek csupán 6 százaléka vallotta be, hogy egyáltalán nem tartja ezt az ünnepet, 13,6 százalék horrorfilmet néz, 16,6 százalékuknak pedig inkább a gyerekei öltöznek be.
Fejenként 1-2 ezer forintot költenek a legtöbben, 20 százalék alatt van azok száma, akik akár 5000 forintot is kiadnak egy-egy Halloween partira készülődve. A legnépszerűbb kelléknek továbbra is a töklámpás számít, a megkérdezett családok mintegy 30 százaléka szeret saját kezűleg is töklámpást készíteni, 5 százalék gondolja úgy, hogy a Halloween csak egy külföldi hagyomány majmolása, ezért nem kedveli. A válaszolók közel fele azonban jó bulinak tartja, 10 százalékuknak pedig a gyerekei szeretik.
- mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője.
A Formatex kérdésére a családok 4 százaléka azt válaszolta, hogy az őszi szünetben nem csinál semmit, közel 60 százaléka leginkább otthon pihen, 40 százalék valamilyen környékbeli családi programot választ, 7,6 százalék tervez belföldi utazást és csak 1,1 százalék utazik külföldre. A játékkereskedő vállalat egy korábbi felmérésből az is kiderült, hogy a szülők 37,7 százaléka több kisebb szünetet preferál év közben, 60 százaléka pedig helyesnek tartja a hosszú nyári szünetet.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.