20 °C Budapest

Vásárlási lázban égnek a nők

Pénzcentrum
2006. március 7. 09:32

A GfK Hungária Piackutató Intézet Életstílus kutatásából kiderül, hogy Magyarországon általában jellemző a nyugalomra és a biztonságra való törekvés, különösen a nők körében. A felmérésből továbbá kiderül, hogy a nők a fogyasztás terén hedonistábbak a férfiaknál, és bár minden második nő számára örömet szerez a vásárlás, többségük mégis a fogyasztás csökkentésének szükségessége mellett áll ki.

 

A GfK Életstílus kutatás eredményeinek tanúsága szerint Magyarországon általában erős a biztonságra, a nyugalomra való törekvés a felnőtt lakosság körében, ám ezek az értékek még erősebben jelennek meg a nők esetében. A férfiak ugyanakkor Magyarországon a karrierre és az anyagi jólétre fogékonyabbak. A megkérdezett nők mintegy 85 százaléka számára fontosabb családja, mint önmaga. Emellett a nők ugyanilyen arányban vallják azt, hogy elsősorban „önmagukhoz szeretnének hűek maradni”, nem pedig úgy élni, mint mások.  Míg a férfiak saját bevallásuk szerint inkább a jelenre összpontosítanak, addig a nők figyelme nagyobb arányban irányul a jövőre. A megkérdezettek több mint háromnegyede – nők és férfiak egyaránt – elfogadja a dolgokat úgy, ahogy alakulnak, és nem keresik mindig az újat. (Azaz életükben a folyamatosság játszik nagyobb szerepet szemben a változással.)  A férfiakhoz képest a gyengébbik nem nagyobb arányban (48 százalék) hisz egy fölötte álló hatalomban, Istenben, mint magában az emberiségben. Ugyanígy jellemzőbb a nőkre (48 százalékos arányban), hogy szeretnek elszakadni, elmenekülni a realitástól, például  szeretik, ha a TV kiragadja őket a hétköznapokból.

 

A fogyasztáshoz kapcsolódó értékek tekintetében nincs éles különbség a két nem között. A megkérdezettek mintegy 80 százaléka szavaz inkább a beolvadásra – ők azok, akik nem igazán szeretnek „kilógni a sorból”, fogyasztásukban követik a többséget, és nem számít nekik, hogy „másnak esetleg már van ugyanolyan”.  Kissé meglepően a nők között kisebb arányban (80 százalék) vannak jelen azok, akik inkább azzal értenek egyet, miszerint „azt kell megvenni, amire szükség van”. A férfiak mintegy 85 százaléka van ezen a véleményen, míg a maradék 15 százalék szerint „azt kell megvenni, ami tetszik”. Mindkét nem képviselőinek közel 55 százaléka vallja, hogy mindig figyel környezete véleményére, és kisebbséget jelentenek azok, akik „nem figyelnek a locsogásra”.

 

Míg a megkérdezett hölgyek mintegy fele állítja azt, hogy számára a vásárlás örömöt jelent, addig megközelítően 65 százalékuk ért egyet a fogyasztás csökkentésének szükségességével.

 

Lényeges különbség a két nem között, hogy míg a férfiak 60 százaléka maga szereli az elromlott dolgokat, a nők körében csak 37 százalék vállalkozna erre, a többiek inkább megjavíttatják őket.

 

S hogy a vásárlásnál a minőség vagy a mennyiség a fontosabb? A férfiaknak mintegy 58 százaléka inkább a minőséget helyezi előtérbe, míg a nőknél kissé alacsonyabb, 50 százalék körüli ez az arány.

 

A kutatás arra is kitért, hogyan képzelik el az emberek a jövő ideális italát, élelmiszerét, ruhaanyagát.

 

A jövő ideális itala, a nők és férfiak közel azonos aránya szerint egyértelműen az, amely „megtízszerezi a szellemi képességeket”. Érdekes, hogy „széppé tevő italt” bár nagyobb arányban vennének a hölgyek, mint a férfiak, ez a szempont a hölgyek esetében is utolsó helyre szorult, és csupán 10 százalékuk jelölte meg ezt kívánatos jellemzőként. A jövő ideális élelmiszere tízből hat nő és ugyannyi férfi szerint is: „tartósítószert és adalékanyagot nem tartalmazó bioélelmiszer”. A jövő ideális ruhaanyagával kapcsolatosan pedig a kényelmi szempont dominál: a nők és férfiak leginkább olyan anyagot vennének szívesen, „amely egy új szálnak köszönhetően gyűrhetetlen és vasalást nem igényel”.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 13. vasárnap
Ida
15. hét
Április 13.
Virágvasárnap
Április 13.
Ifjúsági világnap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33