A Volkswagen alkalmazottai példa nélküli lépésre szánták el magukat: fizetésük csökkentését ajánlották fel, hogy elkerüljék a tervezett tömeges elbocsátásokat és üzembezárásokat.
Ezt rontja el sok magyar vállalkozó: elpártolnak tőlük az ügyfelek, ezzel szemben tehetetlenek?
Az ügyfélkör bővítése a folyamatos fejlődés kulcsa, azonban a hazai kkv-k mintegy negyede mégis inkább csak meglévő vevőkörének megtartására koncentrál – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás harmadik negyedéves eredményeiből. A felmérésből ugyanakkor látszik az is, hogy a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 4 százalékkal csökkent a hazai kkv-k vevőállománya, ezért 74 százalékuk tenni akar valamit annak érdekében, hogy új ügyfeleket szerezzen. A legnépszerűbb elképzelések az üzletszerzésre a kollaboráció, a weboldal fejlesztés és a személyes ajánlás.
Nemcsak az üzletszerzés, de a meglévő ügyfélkör megtartása is legnehezebb feladatok közé tartozik egy cég életében. Az ügyfelek számára ugyanis sokszor elég csupán egyetlen negatív élmény ahhoz, hogy búcsút intsenek addigi szeretett márkájuknak. Ezt a gyakorlatot segíti elő a piaci trendek gyakori változása, a gyors kínálatbővülés, valamint a technológiai innovációk is.
„A K&H kkv bizalmi index adatai alapján látszik, hogy a hazai kkv-k óvatosak és inkább a meglévő ügyfeleik megtartására koncentrálnak, mintsem arra, hogy újakat szerezzenek. Amíg az előbbi tízből négy cégnek lényeges, utóbbit mindössze 7 százalékuk tartja fontosabbnak. Szektor, földrajzi helyzet és cégméret szerint sincsenek jelentős eltérések a vevőkör megtartására és az üzletszerzésre irányuló törekvésekben, a válaszadók fele egyformán fontosnak tartja mindkét tevékenységet. A jelenlegi, turbulens gazdasági környezetben azonban a biztonságosabbnak tartott utat választják” – magyarázta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.
A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva összességében mintegy 4 százalékkal csökkent a hazai kkv-k vevői köre. Szektor szerint leginkább az ipari és mezőgazdasági cégekre volt jellemző, hogy ügyfeleket veszítettek, a kereskedelmi és szolgáltatói területen működő kkv-k esetében nem volt jelentős változás.
Az vevői kör további amortizációjának elkerülése érdekében a hazai kkv-k mintegy háromnegyede tervez tenni valamit, amivel növelheti ügyfélbázisát.
Legtöbben a kollaborációban bíznak, a válaszadók több mint 30 százaléka reméli ettől a növekedést. A megkérdezettek 23 százaléka weboldal létrehozásában vagy a meglévő platform fejlesztésében látja a siker kulcsát. Online és offline hirdetéseket vagy közösségi média felületeket 20-20 százalékuk tervez használni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ebben látják a sikert a bankkal együttműködő kkv-influenszerek
Nem meglepő módon az üzleti élet véleményvezérei is hasonló gyakorlatokat javasolnak ügyfélszerzésre. Kende-Hoffherr Krisztina, a TMC Csoport alapító tulajdonosa szerint tudatos kommunikációval, a közösségi média megfelelő használatával lehet a leghatékonyabban eljutni a célközönséghez, hogy fel lehessen tenni nekik azokat a kérdéseket, amellyel a saját felületre terelhetők.
Kulcsár Tibor, a Kulcsár Akadémia alapítója a kollaboráció mellett tette le a voksát, a partneri együttműködések révén ugyanis nemcsak a felmerülő marketing- és egyéb költségek csökkenthetők, hanem a kínált termékek is erősíteni tudják egymást. Sándorfy Adrián, a Biznisz Boyz vállalkozói podcast show társalapítója és a BROCASTERZ podcast ügynökség vezetője úgy gondolja, hogy a meglévő kapcsolatrendszerben nagyon sok kollaborációs lehetőség rejlik, ezeket kell tudni hatékonyan kiaknázni, mégis, a legtöbb vállalkozó nem használja tudatosan ezt az eszközt.
Szerinte az ügyfélszerzéshez nem elég a jó marketing – letisztult, vonzó értékajánlattal kell rendelkezni, valamint kellő méretű piaccal. Ahhoz, hogy láthatóvá váljon egy vállalkozás, edukálni kell a célközönséget, és valamilyen csatornán át kell tudni adni a tudást annak érdekében, hogy kiépüljön a bizalom és hiteles legyen a mondanivaló. Ennek tökéletes formátumai a podcast és az edukációs videók is, amelyek meglepő módon nagyon sok minőségi üzleti kapcsolatot is tudnak eredményezni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.