A jelentés kiemeli, hogy a mesterséges intelligenciával támogatott deepfake-ek különösen aggasztó területet jelentenek a globális szervezetek számára.
Jönnek a szuperalkalmazások: ezek a digitális bankok tarolják le Magyarországot hamarosan
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
A COVID-19 világjárványt követően a bankszektor gyors digitális átalakuláson ment keresztül, amelynek során – az ügyfelek változó igényeit szem előtt tartva – számos újdonsággal bővültek a pénzintézetek által kínált szolgáltatások. Ennek köszönhetően egyre kifinomultabbá váltak az online banki platformok, a mobilalkalmazások pedig új funkciókkal gazdagodtak. A digitális fejlesztések lendülete kitartott, de a fókusz megváltozott.
A Deloitte szakértői 44 ország 349 bankját vették górcső alá, hogy képet kapjanak a globális digitális banki trendekről, és meghatározzák a legjobb gyakorlatokat, amelyek segítségével a bankok javíthatják ügyfélszolgáltatásaikat. A kutatás során több, mint 1005 funkcionalitás felmérése történt meg. Az eredmények alapján készült el a Digital Banking Maturity 2024 tanulmány (DBM 2024).
A kiadvány szerint a bankok egyre inkább a költséghatékony működésre és az ügyfelek elégedettségére összpontosítanak, amit új technológiák, például a generatív AI bevezetésével érnek el. Ez segíti a pénzügyi stabilitást, a fenntartható növekedést és a versenyképesség megőrzését, miközben egyensúlyt teremtenek az innováció és a költséggazdálkodás között, amely a siker kulcsa a változó pénzügyi környezetben.
Az elemzésben kirajzolódik egy új trend, aminek lényege, hogy a folyamatos újfunkciódömping helyett a digitális bankok az alapfolyamatok optimalizálására és az ügyfélélmény javítására aspirálnak. Azaz az élmény minőségét helyezik előtérbe a mennyiséggel szemben, és az alapvető funkciók zökkenőmentességére, személyre szabására és hatékonyságára összpontosítanak.
A felmérés készítői a digitális bankok két fő csoportját azonosították:
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- Az első a legfontosabb banki funkcionalitásokra és a felhasználói élmény maximalizálására összpontosít.
- A másik csoport olyan „szuperalkalmazásokat” fejleszt, amelyek egyetlen platformon biztosítanak különféle pénzügyi szolgáltatásokat, igyekezve egy platformon kielégíteni a felhasználók összes pénzügyi igényét.
A digitális csatornák jövője: hatékonyság és költségoptimalizálás
„A digitális bankolás jövője egyértelműen a személyre szabott és gördülékeny ügyfélélmény biztosítása felé mutat. A DBM 2024 kiemeli, hogy a bankok, amelyek előnyben részesítik az ügyfelek igényeihez igazított megoldásokat és az intuitív digitális élményt, jelentős versenyelőnyt érhetnek el a piacon” – mondta Németh Annamária, a Deloitte Magyarország üzletviteli tanácsadás üzletágának szenior menedzsere.
„A fejlesztési irányokat tekintve jól látszik, hogy bár a digitális banki szolgáltatások számos területen már magas szinten állnak, bizonyos folyamatok, például a digitális jelzálogfolyamatok még tovább fejleszthetők. Az idei jelentésben bemutatott stratégiai fókusz egyértelműen azt tükrözi, hogy a siker titka az újítás és a költséggazdálkodás közötti egyensúly megteremtésében rejlik” – mondta el Drácz Dániel, a Deloitte Customer stratégia & design csapat vezetője.
A felmérés története 2016-ban kezdődött Lengyelországban, amikor a lengyel piacon működő tizenöt szervezetet vizsgáltak meg. A jelentés minden következő kiadása ezután egyre több vizsgált szervezetet és egyre több földrajzi területet mutatott be. A teljes 2024-es elemzés ide kattintva tölthető le.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.
-
Cassini Ötletverseny: egyedülálló lehetőség az innovátorok számára (x)
A Design Terminál már harmadszor vesz részt a CASSINI Ötletverseny megszervezésében.