Az Európai Bizottság 2025-ös országjelentése súlyos kritikát fogalmaz meg a magyar üzleti környezetről,

Jönnek a szuperalkalmazások: ezek a digitális bankok tarolják le Magyarországot hamarosan
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
A COVID-19 világjárványt követően a bankszektor gyors digitális átalakuláson ment keresztül, amelynek során – az ügyfelek változó igényeit szem előtt tartva – számos újdonsággal bővültek a pénzintézetek által kínált szolgáltatások. Ennek köszönhetően egyre kifinomultabbá váltak az online banki platformok, a mobilalkalmazások pedig új funkciókkal gazdagodtak. A digitális fejlesztések lendülete kitartott, de a fókusz megváltozott.
A Deloitte szakértői 44 ország 349 bankját vették górcső alá, hogy képet kapjanak a globális digitális banki trendekről, és meghatározzák a legjobb gyakorlatokat, amelyek segítségével a bankok javíthatják ügyfélszolgáltatásaikat. A kutatás során több, mint 1005 funkcionalitás felmérése történt meg. Az eredmények alapján készült el a Digital Banking Maturity 2024 tanulmány (DBM 2024).
A kiadvány szerint a bankok egyre inkább a költséghatékony működésre és az ügyfelek elégedettségére összpontosítanak, amit új technológiák, például a generatív AI bevezetésével érnek el. Ez segíti a pénzügyi stabilitást, a fenntartható növekedést és a versenyképesség megőrzését, miközben egyensúlyt teremtenek az innováció és a költséggazdálkodás között, amely a siker kulcsa a változó pénzügyi környezetben.
Az elemzésben kirajzolódik egy új trend, aminek lényege, hogy a folyamatos újfunkciódömping helyett a digitális bankok az alapfolyamatok optimalizálására és az ügyfélélmény javítására aspirálnak. Azaz az élmény minőségét helyezik előtérbe a mennyiséggel szemben, és az alapvető funkciók zökkenőmentességére, személyre szabására és hatékonyságára összpontosítanak.
A felmérés készítői a digitális bankok két fő csoportját azonosították:
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- Az első a legfontosabb banki funkcionalitásokra és a felhasználói élmény maximalizálására összpontosít.
- A másik csoport olyan „szuperalkalmazásokat” fejleszt, amelyek egyetlen platformon biztosítanak különféle pénzügyi szolgáltatásokat, igyekezve egy platformon kielégíteni a felhasználók összes pénzügyi igényét.
A digitális csatornák jövője: hatékonyság és költségoptimalizálás
„A digitális bankolás jövője egyértelműen a személyre szabott és gördülékeny ügyfélélmény biztosítása felé mutat. A DBM 2024 kiemeli, hogy a bankok, amelyek előnyben részesítik az ügyfelek igényeihez igazított megoldásokat és az intuitív digitális élményt, jelentős versenyelőnyt érhetnek el a piacon” – mondta Németh Annamária, a Deloitte Magyarország üzletviteli tanácsadás üzletágának szenior menedzsere.
„A fejlesztési irányokat tekintve jól látszik, hogy bár a digitális banki szolgáltatások számos területen már magas szinten állnak, bizonyos folyamatok, például a digitális jelzálogfolyamatok még tovább fejleszthetők. Az idei jelentésben bemutatott stratégiai fókusz egyértelműen azt tükrözi, hogy a siker titka az újítás és a költséggazdálkodás közötti egyensúly megteremtésében rejlik” – mondta el Drácz Dániel, a Deloitte Customer stratégia & design csapat vezetője.
A felmérés története 2016-ban kezdődött Lengyelországban, amikor a lengyel piacon működő tizenöt szervezetet vizsgáltak meg. A jelentés minden következő kiadása ezután egyre több vizsgált szervezetet és egyre több földrajzi területet mutatott be. A teljes 2024-es elemzés ide kattintva tölthető le.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


