Egy boldog, elégedett dolgozó kevesebbet hiányzik, ellenállóbb a stresszel szemben, termelékenyebb és kreatívabb,
Nagyon megérné, de erre még kevés magyar munkahelyen figyelnek: hamarosan fordul a kocka?
Tízből hét cégnek a vártnál nagyobb pénzügyi hasznot hoznak a klímavédelmi kezdeményezések – derül ki az EY több mint 500 globális vállalatot vizsgáló felméréséből. Ennek ellenére a társaságok többsége nem csökkenti olyan mértékben a károsanyag-kibocsátását, amivel érdemben enyhíteni lehetne a globális éghajlatváltozás hatásait.
Azoknál a vállalkozásoknál, ahol átfogó éghajlatvédelmi lépéseket tesznek, több mint kétszer nagyobb az esély arra, hogy anyagilag a vártnál is jobban megtérülnek az erőfeszítéseik. A cégek többsége mégsem tesz eleget ahhoz, hogy megfeleljen a Párizsi Megállapodás céljának, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke. Miközben a megkérdezett vállalatok döntő része (93%) nyilvánosan elkötelezte magát az éghajlatváltozás mérséklése iránt, addig kevesebb mint felük (42%) tervezi a szén-dioxid-kibocsátás legalább 45 százalékos csökkentését 2030-ig. A válaszadók mindössze tizede (11%) tűzte ki célul a nettó nulla kibocsátás, vagyis a karbonsemleges működés elérését.
A speciális szakértelem, a kibocsátás csökkentését elősegítő adatok és technológiák hiánya, illetve a finanszírozási nehézségek miatt gyakran előfordul, hogy az éghajlatváltozás ellen tenni akaró vállalatok sem tudnak felmutatni érdemi eredményt a klímavédelem terén. A lemaradó cégek azonban új üzleti lehetőségektől és valódi pénzügyi előnyöktől eshetnek el, így a környezet mellett saját működésüket is veszélyeztetik
– hangsúlyozta Lukács Ákos, az EY Fenntarthatósági és Klímavédelmi tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
A döntéshozókat leginkább az üzleti rugalmasság elősegítése (59%), az ESG minősítés javítása (57%), valamint a piaci elvárásoknak való megfelelés (56%) ösztönzi az éghajlatváltozással kapcsolatos beruházásokra. Bíztató, hogy a válaszadók többsége (61%) jövőre többet tervez költeni a klímakockázatok kezelésére, mint tette azt az idén.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.