A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
Ez lehet a 2022-es nyár új slágeritala Magyarországon? Hihetetlen, mennyien kattantak rá
Magyarországon egyre nagyobb problémát jelent az alkoholfogyasztás, amibe már akár a fiatalabbak is bekapcsolódnak. A magyar alkohol piacon még mindig sok sör és bor fogy, de egyre nagyobb szeletet vág ki magának a piacból az enyhén alkoholos, gyümölcsös ízesítésű alkoholos frissítő kategória is. A szakértők szerint már a kevés alkohol is borzalmasan roncsolja az egészséget, a sztár toxikológus szerint azonban a mértékletességen, felelősségteljes fogyasztáson és az edukáción van a hangsúly. Tényleg sokakat berántanak az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok?
Világszinten súlyos probléma az alkoholfogyasztás, amin a pandémia nem, hogy nem segített, de kifejezetten rontott. Bár Magyarország a felmérések szerint az Európai Uniós országok listáján egészen hátul foglal helyet, így is közel 900 ezerre tehető az alkoholbetegek száma. Már a fiatalok körében is egyre elterjedtebb az alkoholfogyasztás.
A NAV jövedéki termékekre vonatkozó statisztikái szerint a 2020-as pandémiás időszak alatt 10 százalékkal több alkohol fogyott, mint az ezt megelőző évben, míg egy másik felmérés szerint februárban 75, márciusban 50 százalékkal több, mint az ezt megelőző években. Ezek után az adatok után pedig nem meglepő, hogy a KSH szakemberei szerint 389 ezer fő körül van hazánkban az alkoholbetegek száma. Ez persze nem pontos adat, hiszen a szakemberek szerint ez a szám akár a KSH által mért adatok duplája is lehet, míg az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai már közel egymillió fővel számolnak.
Bár szeretünk azzal büszkélkedni, hogy mennyit isznak a magyarok, és mi az alkoholisták országa vagyunk a helyzet szerencsére nem annyira szörnyű, mint elsőre látszik. Annak ellenére sem, hogy az EU statisztikái szerint az unió összlakosságának 8,4 százaléka, azaz minden tizedik felnőtt fogyaszt napi rendszerességgel alkoholt. A 2019-es felmérés szerint hazánkban a felnőtt lakosság 6,3 százaléka fogyaszt naponta alkoholt, amivel az európai országok listáján a 16. vagyunk. Korábban Zacher Gábor is arról beszélt, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni a felelős alkoholfogyasztásra, hiszen a fiatalok is ugyanúgy inni fognak, a fő probléma a mennyiséggel van.
Az, hogy a fiatalok is isznak, már más országokban is megjelenik. Egy Egyesült Államokbeli fogyasztói csoport szerint a gyümölcsízű alkoholos italok például kifejezetten a fiatalabb korcsoportot célozzák meg, ők azok, akik ezeket az italokat részesítik előnyben. Mivel a különböző limonádék, szirupok és bogyós gyümölcs ízű malátaitalok elfedik az alkohol kellemetlen ízét, nem csoda, hogy a fiatalok szeretik ezeket az alkoholos frissítőket.
Ezek a termékek elfedik az alkohol ízét, és megkönnyítik az ivást. Az alkohol más formáihoz való hídként szolgálnak
- vallotta George Hacker, a CSPI képviselője egy kongresszusi bizottság előtt. A központ korábban közzétett egy tinédzserekről szóló tanulmányt, amely kimutatta, hogy ezek az italok több fiatal felnőttet is bevonz az alkoholfogyasztásba. A tanulmány szerint a tinédzserek 80 százaléka azt mondja, hogy könnyen hozzájuthat különböző trendi alkoholos italokhoz.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Sok terméknek fényes, mutatós és divatos csomagolása és címkéje van, amelyek vonzzák a tinédzsereket
- mondta Eliot Engel New Yorkból, aki azért lobbizik, hogy ezeket az italokat címkézéssel különítsék el a nem alkoholos italoktól. Hozzátette, hogy a felnőttek is szeretik az édes italokat, mint mondta gyakran ezek az opciók a boltok polcaira kerülnek az alkoholmentes gyümölcs puncsok mellé. Az alma, bogyós és narancs ízesítésben kapható gyümölcsös alkoholos italok mintegy 90 millió dolláros eladást értek el az Egyesült Államokban. Az italok alkoholtartalma alacsonyabb, és nincs keserű ízük, azonban a termelők szerint nem a tinédzserek a célközönsége, mégis sokan isznak ezekből.
A hangsúly a mértékletességben rejlik
Az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok piaca már hazánkban is egyre terjed. Korábban Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója kifejtette, hogy a teljes alkoholos italforgalom több mint felét (56 százalékát) adó középkategóriás sörök eladása 2021-ben stagnált, 3,3 millió hektoliter volt, 9 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben. Megjegyezte azonban, hogy a többi termékkategóriában nagyobb volt a mozgás: az úgynevezett gazdaságos termékek forgalma tovább esett, miközben a prémium és szuperprémium sörök, valamint az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes termékek eladása folytatta évek óta tartó növekedését.
Aki viszont nem szereti a sör semmilyen formáját, gyümölcsösen sem, annak még mindig ott vannak a ciderek, a hard seltzerek és most már az alkoholos szörpök is. Amerikában a hard seltzer kapcsán eddig is népszerűek voltak az alkoholos limonádék, ebbe a sorba pedig már egy magyar termék is kapcsolódik, az alkoholos szörppel, amelyet csak úgy, mint a hagyományos szörpöt, vízzel, szódával higítva fogyaszthatunk. A magyar termékre a Brancs közösségi finanszírozási oldalon bukkantunk rá, a Cseles szörp ötletgazdái alternatívaként kínálják az alkoholos, higítható, gyümölcsös szörpöt. Az alapszörp könnyed, alkoholos, gyümölcsös frissítő fűszerekkel, amelyet tetszés szerint higíthatunk szódával. A szörp megalkotói is a prevencióban és az edukációban látják a megoldást, Varga Dávid és Marton Bálint korábban arról is beszéltek, hogy ki a fő célközönsége az enyhén alkoholos, gyümölcsös italuknak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.