A Müller drogérialánc hamarosan megnyitja Magyarország eddigi legnagyobb üzletét Budapesten.
A hazai kkv-k több mint felének a szakemberhiány okozza a legnagyobb problémát - derül ki egy friss kutatásbó. A cégek kétharmada szembesült már az elmúlt fél évben a munkaerőhiányra visszavezethető nehézséggel, szerintük tapaszalt és nagy tudású munkaerőt találni a legnehezebb.
A hazai kkv-k több mint felének a szakemberhiány okozza a legnagyobb problémát - derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. A cégek kétharmada szembesült már az elmúlt fél évben a munkaerőhiányra visszavezethető nehézséggel, szerintük tapaszalt és nagy tudású munkaerőt találni a legnehezebb.
Hiába a csökkenő munkanélküliség és ezzel párhuzamosan a foglalkoztatottak számának emelkedése, a KSH legutóbbi adata szerint rohamtempóban növekszik a betöltetlen pozíciók száma. A legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások több mint 73 200 üres álláshelyről számoltak be tavaly év végén, holott egy évvel korábban ez a szám még csak 55 526 volt. Eközben a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye szerint az előző negyedévhez képest kismértékben, 34 százalékról 28 százalékra mérséklődött a munkaerő-felvételben gondolkodó cégek aránya, de az elmúlt 4 évre jellemző 20 százalékhoz képest ez még mindig kiemelkedőnek mondható.
Nincsenek könnyű helyzetben a létszámbővítésben gondolkodó kkv-k, ugyanis a munkaerőhiány, ezen belül különösen a megfelelő szaktudással bíró személyek megtalálása továbbra is a legégetőbb probléma a szektor számára. "A kutatásunk szerint fél év alatt gyakorlatilag nem változott azon cégek aránya, amelyek ne találkoztak volna az elmúlt hat hónapban valamilyen, a munkaerőhiányra visszavezethető nehézséggel (65%).
Ezt tovább súlyosbítja, hogy a vállalkozások szerint elsősorban a szakemberhiány akadályozza leginkább a cégek működését, amely mellett szinte eltörpülnek a tőke-, a kereslet- és a kapacitáshiány okozta problémák. Van azonban egy szerencsés réteg - a kkv-k 10 százaléka -, amelyet semmilyen tényező nem hátráltat a gördülékeny üzletmenetben" - mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Tapasztalt munkavállalót találni a legnehezebb
A társadalom elöregedésével egyre inkább előtérbe kerül a kevesebb munkatapasztalattal rendelkező Y generáció, hiszen egyes becslések szerint két éven belül a munkavállalók 50 százaléka, 2025-ben viszont már 75 százaléka lesz 1980 és 1995 között született személy. Mindezek tudatában nem meglepő, hogy jelenleg a legnagyobb gondot a nagy tudással és tapasztalattal rendelkező, ún. szenior munkavállalók megtalálása okozza a cégeknek, miközben a kezdő munkavállalók felvétele sokkal kevésbé állít akadályt a vállalkozások elé.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.