Hazai cégvezetőket megszólaltatva a kedvezőtlen magyarországi beruházási és gazdasági kilátásokról számolt be részletesen a Bloomberg hírügynökség. Az összkép rendkívül szomorú: a nemzetközi vállalatok hazai cégei hiányolják a kiszámíthatóságot és felróják az új adókat (válságadók, chipsadó), amelyek rombolták a befektetők bizalmát. Pedig beruházások nélkül Magyarország sem számíthat gazdasági növekedésre és félő, hogy a régió leszakadó gazdasága lesz.
A hírügynökség a népegészségügyi termékadóval, közismertebb nevén a chipsadóval kezdi beszámolóját. A 2010-es tervek szerint a magyar snackgyártó, a Chio Magyarország Kft. plusz forrásokat kapott volna a kölni anyacégétől, az Intersnack Knabbergebaek GmbH-tól, de aztán jött a chipsadó. Az új adó tavalyi bevezetése azzal a következménnyel járt, hogy az anyacég nem a magyar leányának adta a forrást, hanem más, nem németországi üzemének. Letöröltek bennünket a térképről és egészen addig nem is foglalkoznak Magyarországgal, amíg nem változnak a jogszabályok - fejtette ki a hírügynökségnek Ágyai Szabó Gábor, a Chio illetékese.
Kozma László, egy német anyacég által működtetett vállalkozás ügyvezető igazgatója elárulta a hírügynökségnek, hogy idén már három üzleti tervet dobott el a változó szabályok miatt. Mindez oda vezetett, hogy a tőkejellegű kiadásokat visszavágta a vállalat és 10 százalékkal csökkentette a foglalkoztatottak számát. A tulajdonosunk nem érzi úgy, hogy a jelenlegi üzleti környezet elősegíti a jövőbeli beruházásokat Magyarországon - tette hozzá.
Az AstraZeneca, az Egyesült Királyság második legnagyobb gyógyszergyártója klinikai kutató és fejlesztő központját Varsóban állította fel Budapest helyett és csökkentette a klinikai vizsgálatok magyarországi számát is a kedvezőtlen piaci körülményekre hivatkozva - nyilatkozta a hírügynökségnek Heringh Alexandra országigazgató, aki a drámai változások közé sorolta a gyógyszerkassza lefelezését, a gyakran változó jogszabályi környezetet és a szektorra kivetett többletterheket. Mostanra nyilvánvalóvá vált a rendkívül kedvezőtlen magyarországi környezet. Jelentős létszámleépítések történtek a szektorban, miközben a fő beruházások teljesen hiányoznak, a kapacitásokat csökkentik, vagy más országba helyezik át - magyarázta.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.