A hagyományos magyar élelmiszerek nem igazán számíthatnak világhírre a közeljövőben. A gyártók leginkább a prémium termékek alacsony gyártási volumenével, illetve a közösségi marketing hiányával magyarázzák azt, hogy a határokon túl többnyire rendkívül kis körben forgalmazott termékek nem tudnak betörni a szélesebb piacokra - írja a Világgazdaság.
Problémát jelentenek a hazai cégek és az élelmiszerek piacbővítését támogató Agrármarketing Centrum szűkös forrásai is, pedig Németországban vagy a korábbi keleti blokk országaiban nem számítanak ismeretlennek ezek a termékek. Még a hagyományos exportterméknek számító tokaji is segítséget keres, hogy újabb külpiacokra léphessen.
"A mennyiség jelenti a fő akadályt a tokaji aszú piacának igazi bővülése előtt. Tárgyaltunk az amerikai Wal-Mart áruházlánccal, ahol akkor érné meg a megjelenés, ha legalább évi 6,4 millió palackot tudnánk szállítani, miközben jelenleg évi 7 millió palack az éves termelésünk. A volt szovjet piacok újjáépítését is fontosnak tartjuk, de már kínai partnerekkel is felvettük a kapcsolatot" - mondta Kiss István, a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója.
A pálinka egyelőre a belföldi fogyasztók körében hódít, a gyártók mindössze termékeik néhány százalékát exportálják. Az ital "sokfélesége" is akadálya annak, hogy kilépjen a legnépszerűbb égetett szeszes italok árnyékából.
A hazai gasztronómia sikertörténeteként elkönyvelt mangalica is ritka ínyencfalatnak számít, így forgalma is minimális, ám a szegmens szereplői úgy látják, ez nem is feltétlenül baj. A termék exkluzivitását venné el, ha a 45-50 ezer tonnás éves keresletet túlteljesítve többlet keletkezne a piacon.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.