Mi az a keresőmarketing és miért szükséges? Gondolkodtál már azon, hogy ha már hazánkban is elterjedőben van a digitális tévézés és az egyik vezető szolgáltató már azzal hirdeti internet alapú televíziós csomagját, hogy a műsorok akkor kezdődnek, amikor mi akarjuk, akkor minden bizonnyal Magyarország is robog az on-demand világ irányába? Mindez leegyszerűsítve annyit jelent, hogy a fogyasztók (pl.: tévénézők) otthon a karosszékből kiválaszthatják, hogy a digitálisan rögzített tartalom-hegyekből éppen melyik showra, filmre, sporteseményre kíváncsiak. Ha továbbgondoljuk még egy lépéssel az új helyzetet beláthatjuk, hogy a tartalomtömegből csak egyféleképpen tudjuk kiszűrni a számunkra érdekes dolgokat: kereséssel. A keresés olyan fontosságú tevékenységgé válik az internet mellett az offline csatornákon is, hogy az a marketinges, aki erről nem vesz tudomást, reklámkampányai segítségével két kézzel tereli a vevőket konkurenseihez. Miként kerülhető el ez a hatalmas baklövés? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaptunk választ a Keresőmarketing napon, melynek tapasztalatait alábbi összeállításunkban osztjuk meg Olvasóinkkal.
Ütött az újságok órája! Döbbenetes számok...
A Kirowski és az onlinemarketing.hu szervezésében megrendezett konferencián Fredrick Marckini, a világ első keresőmarketing ügynökségének vezetője megfelelő felütésnek tartotta megkérdezni a hallgatóságot, melyik lehet a legtöbb előfizetővel rendelkező nyomtatott sajtótermék. Számos tipp érkezett a New York Times-ra, melynek nagyságrendileg 1 millió előfizetője van, a USA Today azonban több mint dupla ekkora bázissal büszkélkedhet. Ezután megtudhattuk, hogy a Google Newst ezzel szemben havi 5,7 millió ember nézi, a Yahoo Newst pedig 29 millió.
A számok meglehetősen impresszívek és a legtöbb marketingessel meg kell, hogy értessék: az online csatornát figyelmen kívül hagyni öngyilkosság! Nem kell persze rögtön óriási online hirdetési költségvetés kialakítására gondolni, hiszen a világhálón rengeteg ingyenes lehetőség van, amit rendkívül kevesen használnak ki. Ilyen például a YouTube videó megosztó portálra történő feltöltési lehetőség (napi 150 millió videót néznek meg a YouTube-on, így ezen média reach mutatója kétszerese a kedvelt zenetévé, az MTV értékének). Ha kicsit belegondulunk, beláthatjuk, hogy ezen ingyenes lehetőség kihasználása is kapcsolódik a kereséshez (a megfelelő tag-eléshez), hiszen ezen a portálon is keresés útján jutnak a kívánt tartalomhoz a felhasználók.
A News portálok óriási látogatottsága előrevetíti, hogy a jövőben a sajtóanyagoknak is keresőoptimalizáltnak kell lenniük, hiszen így a különböző wire service-ekre feltöltve önálló életet élhetnek és hatalmas hatást fejthetnek ki anélkül, hogy bármely sajtóorgánum felhasználta volna őket.
Hol tart Magyarország? Mi is az a keresőmarketing?
A hazai helyzetet a reklámköltés szempontjából jól jellemzi az alábbi grafikon, mely az online hirdetési szegmens dinamikus növekedését, de még mindig csekély részarányát mutatja be.
Jelen esetben minket az online szegmensen belül nem a klasszikus display hirdetések (bannerek) érdekelnek, hanem a keresőmarketing területe, illetve az erre költött összeg nagysága. A konferencián elhangzottak szerint hazánkban az online költésen belül 5% körüli részarányt képvisel a keresőmarketing, míg az EU-ban átlagosan 45% körüli ennek szelete, Nagy-Britanniában 60%-os, de még Szlovákiában is 20% fölötti ez az arány.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A keresőmarketing tulajdonképpen két területből áll: a keresőoptimalizálásból és a pay-per-click kampányok menedzseléséből. Előbbi abban segít, hogy egy weboldal az organikus, nem fizetett találatok között előkelőbb pozícióban jelenjen meg a keresőkben, míg utóbbi a kattintás alapú hirdetések, szponzorált linkek szakszerű futtatását jelenti. (Az iProspect mérése szerint a netezők 72%-a klikkel az organikus találatokra és 28% kattint a szponzorált linkek egyikére, amikor egy adott találati oldalon a számára legrelevánsabb találatot igyekszik azonosítani.)
Magyarországon 2007. augusztusában összesen 811 ezer netező klikkelt olyan PPC-hirdetésre, mely a Google, az Etarget vagy a CTnetwork rendszerében futott, és ezek a látogatók fejenként átlagosan 2 szponzorált linkre kattintottak. A keresőpiacon hazánkban abszolút domináns a Google: eléri a netezők 86%-át, a keresések 75%-át bonyolítják rajta keresztül, a keresésre fordított időből pedig 85%-kal részesedik.
A Google magyarországi területi képviselője, Peresztegi Zoltán a rendezvényen a cég tartalmi hálózatához csatlakozó AdSense partnerekkel örömhírként osztotta meg, hogy intenzíven dolgoznak az átutalásos kifizetés bevezetésén, mely felválthatná az itthon nem éppen kényelmes csekkes módszert.
Érdekes újdonságok: mire készül a hazai óriás?
Az innovatív megoldások között említhetjük az Etarget interest targeting rendszerét, mely leegyszerűsítve arra épül, hogy nem a termékre, hanem az elérni kívánt célcsoportra jellemző kulcsszavakat kell megadnia a hirdetőnek. A koncepció egyszerű: a termékfókuszú hirdetés esetében egy autónál értelemszerűen adódnak a kulcsszavak (autóvásárlás stb.), az új metódus szerint azonban például megadhatjuk a divat, divatos és trendi szavakat, így az ennek megfelelő tartalmak mellett jelenik meg termékünk reklámja, feltételezve, hogy aki ilyen jellegű írásokat olvas, azt érdekelheti egy divatos, menő autó is. (Mint megtudtuk, az Etarget ma már másodpercenként 1600 hirdetést jelentet meg és az idei évben várhatóan 5-6 millió eurós bevételt termel.)A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.