A legtöbb induló vállalkozás számára problémát jelent, hogy meglehetősen szűk forrásból kellene biztosítania ismertségét leendő ügyfélkörében. Az internet világában persze a felvilágosult, újdonságokra nyitott döntéshozók felfedezhetik a kínálkozó lehetőségeket, jelen összeállításunkban így a "kezdőlökést" szeretnénk megadni, megismertetve Olvasóinkat a kereséshez kötött hirdetés rejtelmeivel, az ebben rejlő lehetőségekkel és a kivitelezéshez szükséges tudnivalókkal. A módszer Magyarországon is működik, pár perc alatt, minimális befektetéssel bárki tehet egy próbát, vágjunk hát bele!
Némi szükséges háttérismeret...
A hirdetők számára a rengeteg reklám miatt egyre nehezebb kitörni a média-zajból és valóban azokat a célszemélyeket megszólítani, akik érdeklődést mutatnak termékeik, szolgáltatásaik iránt. Ebben segíthet, ha olyan internetezők látják hirdetéseiket, akik egy adott kulcsszóra rákerestek. A szponzorált linkek a Google esetében a következőképpen jelennek meg (pirossal kiemelt rész):
A hirdetők a kiemelkedően jó célzás mellett előnyben részesítik ezt a módszert, mivel csak akkor fizetnek, ha a netező rá is klikkel a hirdetésükre, így meglehetősen költséghatékony megoldásról beszélhetünk.
A kereséshez kötött hirdetések piaca mindezeknek köszönhetően dinamikus növekedést mutat: a PricewaterhouseCoopers és az Interactive Advertising Bureau adatai szerint 2005-ben az USA-ban az összesített bevételek meghaladták az 5.1 milliárd dollárt, mellyel a szegmens az internetes hirdetési piac előljárójává vált. A piacon természetesen a Google, a Yahoo és a Microsoft szüreteli a legtöbb pénzt, lássuk, mit nyújtanak cserébe a hirdetőknek!
Nem csak a nagyok kiváltsága!
A Google és a Yahoo időről-időre büszkén számol be arról, hogy a legnagyobb hirdetők többsége már partneri viszonyban áll a céggel, napjainkban azonban egyre inkább az a jellemző, hogy a kisebb, induló vállalkozások is kihasználják a kereséshez kötött hirdetés lehetőségét.
Éppen a fenti trendeknek köszönhetően célozza meg a Google ma már kifejezetten a kisebb cégeket, melyeknek AdWords (https://adwords.google.com/select/Login4) nevű programjával egyszerű hirdetési lehetőséget kínál.
Az AdWords-ben bárkinek lehetősége van egy űrlap kitöltésével létrehozni hirdetését, kiválasztani azokat a kulcsszavakat, amikhez kötni akarja a szponzorált linket, valamint igény esetén azt is be lehet állítani, hogy mely régióban netezők számára jelenjen meg a hirdetés. (Így pár gombnyomással nem csak tartalmilag, hanem területileg is releváns célszemélyekhez juthat el az üzenet!)
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Google rendszere a kisvállalatok számára kiemelkedően fontos költségkontroll területén is meglepően könnyen használható: meg lehet adni egy maximális költségkeretet, a program pedig a megadott kulcsszavakat figyelembe véve kalkulál egy Ft/klikk összeget. (Érdemes tudni, hogy a kedvelt kulcsszavakhoz kötődő hirdetéseknél magasabb ez az ár, mint a kevésbé frekventáltaknál. Az "étterem Budapest" szókapcsolatért például klikkenként 16.75 forintot kell fizetni, hogy a legjobb pozícióba - felülre - kerüljön a hirdetés, a legtöbb magyar kulcsszót azonban 12 Ft/klikk áron megkaphatjuk, míg az USA-ban egyes kulcsszavak már bőven egy dollár feletti árat vonnak maguk után!)
A hazai hirdetők a Google esetében 1,000 Ft-os aktivációs díjra számíthatnak, a számlát pedig ráérnek utólagos fizetéssel, kártyával kiegyenlíteni. (Van persze lehetőség előfizetésre is, ebben az esetben minimum 2,000 Ft-ot kell befizetni átutalással.) A rendszer szerint magyar hirdetők kizárólag Magyarországra irányuló kampánya esetén a minimális díj 2 Ft/klikk, ennél azonban magasabb összegek a jellemzőek.
A hirdetők választhatnak a Cost-Per-Click (csak akkor fizetnek, ha ráklikkelnek a hirdetésükre), illetve a CPM-alapú árazás között, utóbbi esetben azt az értéket kell megadni, amennyit 1,000 megjelenés után hajlandók fizetni, függetlenül attól, hogy hányan klikkeltek a linkre (itt 50 Ft/1,000 megjelenés a minimális ár).
Néhány érdekes tapasztalat...
Mivel egy-egy kulcsszó esetében gyakorlatilag aukciós rendszer működik a hirdetési pozíciókért, a legkeresettebb címszavak árait felverheti a kiemelkedő érdeklődés.
Nem árt tudni, hogy a keresőmarketing területén nincs bevált, örökre szóló sikerrecept, hiszen a netezők keresési szokásai dinamikusan változnak és a legnagyobb keresőmotorok üzemeltetői is gyakran belenyúlnak súlyozási algoritmusaikba, ezért az érdekelteknek folyamatosan figyelemmel kell kísérniük a változásokat, hogy sikeresek maradjanak. Erre persze a tengerentúlon már számos cég külön szakértőkből álló vállalatot alkalmaz, hiszen felismerték, hogy meglehetősen sok múlik a szponzorált linkek sikerén. (Az amerikai Wyndham Hotels & Resorts menedzsmentje például kiszámolta, hogy minden egyes kereséshez kötött hirdetésre költött dollár 14 dollár bevételt generál a cégnek, melynek fényében 2001 óta 500%-kal növelték a keresőmarketingre költött pénz mennyiségét. Ezt persze racionálisan költik el, fokozatosan kivonulnak azon kulcsszavak "piacáról" melyek árát a konkurencia nagyon felveri.)
A hirdetni vágyókat szinte egyedül a klikkelési csalásokkal kapcsolatos hírek tántoríthatják el, melyek szerint nem minden fizetett klikkelés mögött áll valódi netező személy, a cégek programok segítségével pumpálták fel a számokat, megkárosítva ezzel hirdetőiket. A Google és a Yahoo elismerte ennek tényét, ám hirdetési kredit formájában megtérítik partnereik kárát.
Mindezek alapján érdemes elgondolkodni a lehetőség kihasználásán és próbaként talán nem nagy kockázat egy minimális összeggel beindítani egy jól célzott kampányt.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.