1 °C Budapest

A milliárdokat érő márka - tedd magadévá!

Pénzcentrum
2007. október 15. 16:00

Miért ér a Coca-Cola 65 milliárd dollárt? A kulcs a márka pozícionálásában rejlik. A nagy márkák marketingosztályán nem sajnálják az időt és a pénzt saját hírnevük kiépítésére, s ezt helyesen is teszik, legalábbis a BusinessWeek cikkéből ez derül ki.

A legtöbb márka azért még messze áll a 65 millió dolláros álomártól, de azért azt be kell látnunk, mindegyik ér valamennyit, s nem mindegy, hogy mennyit tud cégünk, az általunk készített, értékesített termékek, illetve szolgáltatások árához hozzátenni.

Az egyes márkanevek mögé a vásárlók általában nem társítanak önmaguktól tartalmat, vagy képet. Ehelyett a név, vagy pedig a logó egy tudatosan kialakított, az adott cég által évek alatt felépített koncepciót tükröz.

Ezen koncepciók kiépítése a marketing összes eszközét felvonultatva valósulhat meg, az egyes termékek csomagolásától kezdve, a reklámokon át, az ügyfelekkel való kapcsolattartásig.

A kulcs a márkaépítésben a hosszú távú gondolkodásmód, vagyis ne az egyes eszközökre, csatornákra összpontosítsunk, hanem arra, hogy megvételükkel milyen előnyökre tehet szert a vásárló, mi az, amit a mi szolgáltatásunk ad neki. Ez például egy üdítőital-gyártónál a felfrissülés, egy gumi-gyártónál pedig a biztonság.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Elméleti oldalról tehát nem is olyan nehéz a márkaépítés, egyszerűen csupán arra kell rájönni, hogy milyen érzelmi és ésszerű előnyöket társítanak az egyes ügyfelek az általunk kínált termékhez. A buktató abban rejlik, hogy sokan keverik a szezont a fazonnal. Vagyis egyáltalán nem mindegy, hogy mi lesz stratégiánk fókusza, hiszen az exkluzív jellemzőkre való építkezés egyáltalán nem biztos, hogy kifizető, hiszen ami ma nehezen elérhető és különleges, holnap már minden boltban megkapható.

A BusinessWeek emellett azt tanácsolja, hogy semmiképpen ne szemeljünk ki olyan jellemvonásokat, melyeket versenytársaink könnyen adaptálhatnak.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 23. szombat
Kelemen, Klementina
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. november 22. 19:11