A Volksbank Magyarország Zrt., illetve a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáselemzési Intézetének közös elemzése alapján a kis- és középvállalkozások mindegyik konjunktúramutatója visszaesett, a konjunktúraindex maga pedig a 2006. októberi szintre esett vissza.
A visszaesés fő oka, hogy a hazai piacon jelenlévő vállalkozásoknak jelentős mértékű keresletcsökkenéssel kell szembenéznie. A felmérésben 302 vállalkozást kérdeztek meg, várakozásaik szerint továbbra is a termelés visszaesésére lehet számítani.
Ami kedvező képet mutathat, az az enyhe optimizmus a javuló kapacitásokkal, a kihasználtsággal, a jövedelmezőséggel, valamint a létszám alakulásával kapcsolatosan. A vállalkozások 45 százaléka várhatóan nem változtat árain, 28 százalék az inflációnak megfelelő mértékű drágítást tervez, 20 százalék pedig az inflációt el nem érő mértékben emelne.
A visszaesés mellett a vállalkozások számára nagy gondot jelent az adminisztratív terhek növekedése, amely már átlagosan havi 64 órát vesz igénybe, ez 14 órával magasabb, mint egy évvel ezelőtt.
A vállalkozások körülbelül felénél vetődött fel, hogy GVOP, de csupán 20,5 százalékuknál, hogy GOP-pályázatokon induljanak. A legjellemzőbb probléma, hogy a cégek eleve nem felelnek meg a pályázati kiírásnak, vagy a nyertessel szemben támasztott szigorú követelményeknek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.