A Volksbank által támogatott KKV Körkép során minden negyedévben 300 magyarországi kis- és közepes vállalkozás vezetőjét kérdezik meg a cég jelenlegi és várható üzleti helyzetéről, várakozásairól és a cégek intézményi és szabályozási környezetét befolyásoló kormányzati intézkedések hatásairól. Ezáltal a vizsgálat módot ad a klasszikus konjunktúra vizsgálat mellett arra is, hogy aktuális, a kkv szektor helyzetét érintő, a piacra lépést, az adózást, a hitelhez jutást, és a piacról való kilépést befolyásoló kormányzati intézkedések várható és tényleges hatásairól információt gyűjtsünk. Ez utóbbi tekintetben a KKV Körkép úttörő kutatási program a magyar vállalati empirikus kutatások között.
A KKV Körkép 2007. januári adatfelvételének (2007. január 26. - február 2.) eredményei arra mutatnak, hogy javult 2006. negyedik negyedévében a kis- és közepes cégek üzleti helyzete, ugyanakkor ezzel párhuzamosan nőtt a várakozások körüli bizonytalanság. A kapacitáskihasználtság különösen magas, 80%-os átlagos értéket ér el 2006 IV. negyedévében.
A javuló tendencia a konjunktúramutatók közül egyetlen esetében nem figyelhető meg: a várható beruházási aktivitás nagymértékben romlott az utóbbi hónapokban, amiben minden bizonnyal szerepet játszanak az adózási és szabályozási környezet kedvezőtlen irányú változásai. Az árakra továbbra is a stabilitás jellemző.
A 2006 nyarán bejelentett kormányzati intézkedések vállalkozásokra gyakorolt hatásait illetően azt tapasztalták, hogy azok kevésbé hatottak drasztikusan, mint ahogyan arra a cégek a bejelentés után számítottak, vagyis a cégek kilátásba helyezett és ténylegesen megvalósított intézkedései között jelentős különbségek vannak.
Míg júliusban a vállalkozások 16%-a tervezte, hogy az adóterhek emelkedése miatt elhalasztja a béremeléseket, addig csupán 3,5%-uk nyúlt ehhez az eszközhöz (bár eközben ténylegesen visszafogták a bérek növekedési ütemét); a vállalkozások 12%-a válaszolta 2006 nyarán azt, hogy várhatóan beszűnteti veszteséges üzletágait, de végül csak 2%-uk tett így; és a cégek 8%-a vázolt fel nyereségcsökkentő lépéseket, de csak 1%-uk hajtott végre ilyet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mindent összevetve, 2006 júliusában a vállalkozások 52%-a állította azt, hogy a megszavazott adóemelések és adóterhet növelő intézkedések érezhetően rontani fogja a 2006. évi eredményességet, és a januárban megkérdezett vállalkozások 47%-a szerint ez így is történt. Ugyanakkor kevesebben számoltak be jelentősebb, és többen enyhébb romlásról, mint amennyien erre még nyáron számítottak.
A megkérdezett vállalkozásoknál átlagosan 5,9%-kal emelkedett a dolgozók bruttó bérek 2006-ban, 2007-ben pedig átlagosan 5,4%-kal fogják növelni a bruttó béreket. Ezek szerint - figyelembe véve az MNB inflációra vonatkozó legújabb prognózisát, amely 2007-re 9% körüli inflációt jósol - a reálbérek komoly csökkenésére lehet számítani. Végezetül, 2006 júliusához képest változatlan azon vállalkozások aránya, ahol a dolgozók béren felüli természetbeni juttatásokat kapnak: a cégek 44%-a él ezzel a lehetőséggel.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


