Az egykor sikeresnek indult várólista-csökkentési program mára kifulladni látszik – derült ki egy szakmai konferencián.
Egyre több magyar már csak így fizet az üzletekben, lottózókban: végleg búcsút mondhatunk a készpénznek?
Főként a készpénz vs. digitális fizetés problémakörét járta körbe az utolsó panelbeszélgetés a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián. Szó esett a covid hatásáról a fizetéseinkben, ahogy az applikációk előretöréséről. Fekete Csongor, HolistiCRM Managing Directora pedig előadásában arról beszélt, hogy miképp segíti a mesterséges intelligencia a targetált hirdetéseket.
A beszélgetés első témája a természetesen a készpénzhasználat, annak visszaszorulása volt. Ezzel kapcsolatban Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója a fizikai és a digitális hálózatukban történő változásokról beszélt. Mint elmondta, két hónap alatt 10 százalékot nőtt a digitális árbevételük aránya, mindemellett a fizikai hálózat is felívelőben van.
Egy digitális robbanás kellős közepén vagyunk gyakorlatilag
Ugyanakkor nem szabad kizárólag erre fókuszálniuk. De nem titkolt azt sem, hogy nagyjából 10 éves lemaradásban vannak a földi hálózat digitalizációjában. Megtudtuk, hogy az ügyfeleik 20 százaléka fizet bankkártyával, a többiek a készpénzt preferálják inkább.
2024-ben megkerülhetetlen az automatizáció kérdése; a Szerencsejáték Zrt.-nél elsősorban a marketingben használják, melynek csúcsa a jövő év végén érkező hűségprogramjuk lesz- vázolta Bánhegyi Zsófia. Mint mondta, ennek alapja az az adatvagyon, amelyet régóta építenek. De természetesen több fronton is bevetik a technológiai újításokat a nemzeti lottótársaságnál, hiszen egyértelmű cél, hogy sokkal egyszerűbb legyen a játékos-regisztráció, ahogy a nyereményigénylés is.
Csomagautomaták esetében szinte fel sem merül a készpénzes fizetés, tulajdonképpen testidegen is lenne a szolgáltatástól Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója szerint. Sőt, egyre többen fizetik ki a csomagjukat előre, már 80 százalékban, így az automatánál már csak egy kódot kell beütniük és máris kezükben van a csomag. Az applikációkkal kapcsolatban elmondta, hogy a webes vásárlások egyre inkább tolódnak a mobilok felé, viszont az ő applikációjukat nem használják sokan, annak ellenére, hogy 360 ezren töltötték le. De az appok nagyon drágák, a fejlesztésük és a fenntartásuk is.
A készpénz egy kifejezetten kényelmetlen dolog Bőgel György, Ecommerce Hungary Egyesület elnöke szerint, az egyesület is a digitális fizetési megoldások mellett foglal állást, ugyanakkor nem fog eltűnni soha, ez szinte biztos, de visszaszorul, köszönhetően a Covidnak is. Nagy előnye ugyanakkor, hogy így a vásárlás anonim. Kiemelte még a beszélgetés során, a többcsatornás gondolkodás fontosságát, nem lehet letenni a voksot csak a webes vagy csak az applikáción keresztüli értékesítés mellett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Luspay Miklós, a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatója mindenkit megnyugtatott, ameddig Magyarországon valaki szeretne készpénzzel fizetni, addig elérhető lesz. A jegybanknak nem célja a készpénzmentesítés, de nem titkolt cél, hogy 2023-ig a fizetési tranzakciók kétharmada digitális legyen. Mint kifejtette, alapvetően biztonságos a készpénzmentes fizetés, feltéve ha az ember nem adja meg az adatait és nem játszik a csalók kezére. A mobilos fizetések adott esetben még biztonságosabbak is lehetnek, mint a webesek,
Technika a marketing szolgálatában
Mint tudjuk, az mesterséges intelligencia egyre fontosabb a marketingben, főleg a targetálás szempontjából. Rengeteg AI modellt fejlesztettek már korábban a különböző csoportokra nézve a retail szektorban is, ahol kiemelten fontos, hogy mérni lehessen az eredményeket. Fekete Csongor, HolistiCRM Managing Directora a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián április 11-én előadásában arra válaszolt, hogy miképp segíti az AI a Retail szektort?
Akik ügyfélélményt akarnak szállítani, azoknál a hagyományos módszerek, mit a hírlevél, már nem feltétlenül hatékony, erre más megoldást kell találni. A generatív AI segítségével egy teljesen szűz területen is le tudják modellálni, hogy alakul a forgalom. Az ügyfél megmondja, kit szeretne targetálni, és 100 méteres körzetből kikérik, hány rendelés történt, és ez alapján felépítik az új rendszert.
Óvatosan ezekkel az üzenetekkel, hívásokkal: rémes a csalók új módszere, így nullázzák a bankkártyád
November 20–án tartott háttérbeszélgetést a KiberPAJZS projekt, amin a Pénzcentrum is részt vett.
Újfajta netes bűnözési hullám indulhat Magyarországon: gusztustalan módon élhetnek vissza adataikkal
A mesterséges intelligencia által generált deepfake pornográfia egyre növekvő problémát jelent a digitális társadalomban.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.