Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
A magyarok 70 százalékának van kutyája vagy macskája, és ez nem véletlen: a lakosság 77 százaléka szerint otthonosabb az a ház vagy lakás, amelyben élnek négylábúak is, és közel ugyanennyien gondolják úgy, hogy a kutyák és a macskák családtagok.
A menhelyen élő állatoknak szerencsére jó esélye van arra, hogy otthonra leljenek, ugyanis a reprezentatív kutatás szerint a válaszadók többsége jelenleg is tart kutyát (35 százalék) vagy macskát (14 százalék), vagy mindkettőt (21 százalék) és 20 százalék azoknak az aránya, akik tervezik kisállat beszerzését - ismerteti kutatását a CIB Bank. Ami különösen jó hír a menhely lakóinak: azok, akiknél tervben van egy új házi kedvenc befogadása, sokan (40 százalék) állatmenhelyről szeretnék beszerezni őket, különösen Budapesten erős ez a választás (47 százalék). 61 százalékuk kutyát szeretne, 35 százalékuk pedig cicát.
A kutatás arra is kereste a választ, hogy a magyarok miért kedvelik ennyire a kutyákat és macskákat. A válaszadók több mint kétharmada (68 százalék) szerint a négylábú családtagok enyhítik a magányt, de közel ugyanennyien (67 százalék) mondják azt is, hogy szeretnek játszani velük, vagy, hogy megbízható házőrzőknek tartják őket (66 százalék). A megkérdezettek majdnem fele (45 százalék) szerint a kutyák és a macskák egyaránt remek játszótársai lehetnek a gyerekeknek. A magyar lakosság közel 70 százaléka gondolja úgy, hogy sokkal jobb olyan családban élni, ahol van kutya vagy cica, és közel ugyanennyien családtagként tekintenek háziállatukra.
A megkérdezettek több mint harmada (38 százalék) házban vagy lakásban tartja a kedvencét, és további 27 százalék engedi a macskát, kutyát szabadon ki-be járkálni. Összességében 65 százalék nyilatkozott úgy, hogy a kutya és a macska helye alapvetően az ajtón belül van. A budapesti gazdik 36 százaléka az ágyába is beengedi négylábú barátait.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.