Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Az építkezések elején a legtöbben azt gondolják, hogy pontosan tudják, mire vállalkoznak. Az építészmérnökök tapasztalata szerint viszont alig akad olyan laikus építtető, aki ezt legalább részben átlátja - derül ki Bramac Construma szakvásáron végzett friss kutatásából.
Az építészmérnökök és magánépíttetők körében végzett felmérésből, az is kiderül, hogy az építkezők jellemzően igyekeznek minél több forrásból tájékozódni.- Először szakemberekhez fordulnak tanácsért (56 százalék),
- ezt követően a család és a barátok véleményére kíváncsiak (36 száazlék),
- majd fórumokon (36 százalék)
- és webshopokon (26 százalék) gyűjtenek információt.
Legkevésbé az építőanyag kereskedéseket és a TÜZÉP-eket keresik fel a tájékozódási szakaszban, ezek súlya inkább a megvalósítás során értékelődik fel. A tájékozódás után viszont a legtöbb területen és kérdésben okosabbnak érzik magukat, mint ahogy azt az építészek a gyakorlatban tapasztalják.
Leginkább a házelosztással kapcsolatban vannak markáns elképzeléseik. Másodsorban azt tudják leginkább, hogy milyen alap stílusjegyeket szeretnének látni az otthonukon. A megkérdezettek 77 százaléka teljesen, vagy nagyjából biztos a nyílászárók és a hőszigetelés kérdésében is. A legkevésbé a burkolóanyagokkal kapcsolatban van konkrét elképzelésük az építkezés előtt, illetve korai szakaszában.
Markáns elképzelések ide, vagy oda, a laikus építtetők saját bevallásuk szerint a tervezés és a kivitelezés folyamatában is kikérik szakember véleményét: elsősorban a fűtés, a hőszigetelés és a tető kialakításának területén. A legkevésbé az alap stílusjegyekben és a burkolóanyagokban hagyják másra a döntést. A megvalósításban viszont sokkal kevésbé támaszkodnak szakértőre, így az eredeti tervek által képviselt minőség esetenként elcsúszhat a kivitelezés során. A konzultáció után sokan igyekeznek minél több munkát saját maguk elvégezni, barkács megoldásokkal élni a vélt vagy valós költséghatékonyság reményében.
- értékelte a kutatás eredményeit Miheller Gábor a Bramac Kft. ügyvezető igazgatója.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A magánépíttetők a megszerzett tudás és a kapott szakmai tanácsok alapján eldöntik, a ház mely területei azok, amelyekre kiemelt figyelmet fordítanak, és melyek azok, ahol hajlandóak kisebb-nagyobb kompromisszumokat kötni, akár a minőség rovására is. A laikus építtetők legkevésbé az alapozáson (89 százalék), a vízszigetelésen (88 százalék), és a hőszigetelésen spórolnának a válaszok alapján. A tető és tetőtér kialakításán, a burkoláson és a villanyszerelésen viszont annál inkább, ami teljes mértékben összecseng az építészek tapasztalataival.
- vélekedik a Bramac.
- tette hozzá Miheller Gábor.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.