Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Egyre többen választják a bankkártyás és a netbanki fizetést azok közül, akik számláik kiegyenlítéséhez papíralapúról elektronikus fizetésre térnek át. Míg a csoportos fizetési megbízást használók száma stabilan tartja magát, az elektronikus számlafizetés terjedésével többségbe kerültek a bankkártyás és internetbanki számlafizetések, tehát fordulóponthoz érkeztünk el ebben. Az elektronikus számlafizetés harmadik generációját a mobiltelefonos fizetés képviseli, amelynek használata gyorsuló ütemben terjed - derül ki a Díjnet közleményéből.
Alig öt év alatt megtízszereződött az elektronikus számlafizetési rendszereket használók száma; csupán a Díjnet esetében az elmúlt öt évben átlagosan évente 60 százalékkal bővült a regisztrációk köre és ma már 300 ezer felett jár. Mindez a kényelmi és a biztonsági szempont mellett annak köszönhető, hogy az online számlaügyintézés ingyenes, a számlák kiegyenlítése pedig a felhasználó által választott fizetési módtól függően ingyenes vagy kifejezetten alacsony költséggel jár. Az összehasonlítás kedvéért, három darab 10 ezer forintos számlával számolva a fizetés internetes kártyás vásárlással a legtöbb hazai bank aktív bankolásra ajánlott számlacsomagjaihoz kapcsolódó bankkártyával díjmentes, csoportos beszedési megbízással a három tranzakcióra összesen körülbelül 100 forint, az online átutalás díja - a tranzakciós illetékkel együtt - összesen mintegy 200 forint, miközben a papíralapú, készpénzes számlafizetés költsége a készpénzfelvételi díjak miatt jelentősen meghaladhatja az online tranzakciók díjait.
A számláikat az interneten kezelők mára több százezresre bővült körének többsége a papíralapú számlafizetést eleinte csoportos fizetési megbízással váltotta ki; a Díjnet felhasználói körében is ez volt a leggyakoribb fizetési forma. Az elektronikus fizetések terjedésével azonban jelentősen változott a helyzet: két éve a bankkártyás és a netbanki fizetések aránya együtt tett ki annyit, mint a csoportos fizetési megbízásoké, ma viszont
A 95 százalékos pontosságú csoportos fizetési megbízás mellett a két leggyakrabban választott fizetési mód, a bankkártyás és az internetbankon keresztüli fizetés a "legpontosabb": ezek 75, illetve 77 százaléka érkezik be időben a szolgáltatóhoz. Az elektronikus számlafizetés harmadik generációját, a mobilfizetési lehetőséget használók esetében a pontos számlafizetés aránya kiemelkedően magas, 87 százalékos. A Díjnetet használók 17 százaléka választ a cégtől független fizetési formát, vagyis egyedi banki átutalást.
Az interneteléréssel rendelkező hazai háztartások által használt összes fizetési mód közül még mindig a leggyakoribb a készpénz és a csekk; a készpénzt a megkérdezettek 58 százaléka, a csekket 80 százaléka használja gyakran. Bár az általános kifizetéseknél már jelentős szereppel bír a bankkártyás fizetés - közvetlenül a kereskedőknél 78 százalék, az interneten 23 százalék, csoportos fizetési megbízásoknál pedig szintén 23 százalék használja bankkártyáját -, az is megfigyelhető, hogy a háztartások közel egyharmada általános fizetési szokásainál "elmaradottabb" fizetési formát használ közüzemi számlái kiegyenlítésére - ebben a tekintetben tehát bőven van még lehetőség az előrelépésre, teszi hozzá a Díjnet szakértője.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.