A kampány célja a felelős kiadástervezés, vásárlás és – szükség esetén – kölcsönfelvétel elősegítése annak érdekében, hogy ne terheljük „ajándék” hitellel a karácsonyi ünnepeket.
Országos civil háló kialakítását kezdeményezi a pénzügyi fogyasztói tudatosság növelése és a fogyasztói jogérvényesítés elősegítése érdekében a Magyar Nemzeti Bank (MNB). Ennek keretében a jegybank idén 77,5 millió forintnyi pályázati összeggel támogatja a pénzügyi fogyasztóvédelmet erősítő civil szervezetek projektjeit.
Az MNB gazdasági-társadalmi felelősségvállalási tevékenysége kapcsán a 2014-2016 közötti időszakra stratégiai célként határozta meg szerepvállalásának erősítését a pénzügyi kultúra és ismeretterjesztés, a fogyasztói tudatosság terén. Ennek érdekében az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja idén májusban életre hívta a civil szféra és a jegybank pénzügyi fogyasztóvédelmi kérdéseiről egyeztető, rendszeresen ülésező Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Civil Fórumot - derül ki az MNB mai sajtóközleményéből.
A fentiek mellett a jegybank pénzügyi fogyasztóvédelmi civil hálót alakít ki, amelynek keretében - a lakosság széles körének elérése érdekében - az ország egész területén támogatni kívánja a fogyasztói tudatosság növeléséért, a jogérvényesítés elősegítéséért, valamint a pénzügyi kultúra fejlesztéséért dolgozó civil szervezeteket. Az MNB a célok elérése érdekében 2014. július 15-én pályázatot írt ki a (például egyesületi, alapítványi formában működő), saját költségvetéssel és nyilvántartott tagsággal rendelkező, az elmúlt 3-5 évben aktívan a fogyasztóvédelemben tevékenykedett nonprofit szervezetek részére az e célokkal összefüggő projektek megvalósítására.
A pályázati témakörök:
1. A fogyasztók pénzügyi jogérvényesítését elősegítő és támogató független szakmai tevékenység;
2. Pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató információs rendszer kialakítása és működtetése;
3. A tudatos pénzügyi fogyasztói magatartás elősegítése és a fogyasztók tájékozottságának javítása érdekében pénzügyi fogyasztóvédelmi oktatások és tájékoztatók szervezése, lebonyolítása;
4. A hátrányos helyzetű társadalmi rétegek pénzügyi tudatosságának növelése.
A 2014. évi pályázati keretösszeg 77,544 millió forint. Egy civil szervezetnek lehetősége van akár két projekttel is pályázni, ám összességében egy nonprofit intézmény legfeljebb 17,5 millió forint támogatásban részesülhet. A vissza nem térítendő támogatási összeg akár a projekt teljes költségét fedezheti, de például működési kiadásokra, bérekre nem fordítható. A támogatási kérelmeket augusztus 14-én 16 óráig lehet benyújtani. A támogatásokat a jegybank legkésőbb december 31-ig fizeti ki, míg a civil szervezetek 2015. június 30-ig tájékoztatják az MNB-t a megvalósult projektről és a támogatás pénzügyi felhasználásáról.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.