Óriási nyereségre tehettek szert azok, akik júliusban a forintárfolyam csúcsánál fektettek devizába a pénzüket, hiszen az euró azóta 33, a dollár pedig 65 százalékot erősödött a hazai fizetőeszközhöz képest.
November óta az euró 17, a dollár 17,2 százalékkal lett drágább a forinthoz képest, ami figyelembe véve a három hónapos időtávot egyáltalán nem rossz arány. Ráadásul a bankok forráséhsége miatt az utóbbi hónapokban a kamaton sem kerestek rosszul az ügyfelek. Hiába csökkentette sorozatosan mind az amerikai Fed, mint az Európai Központi Bank az irányadó rátáját, a bankok csak lassan követték a folyamatot. Így a negyedszázalékos amerikai alapkamat ellenére még mindig találhatunk 3 százalék feletti ajánlatot a lakossági piacon, míg az euróbetétekre 4 százalék körüli kamatot is kifizetnek a pénzintézetek, noha az eurózóna alapkamata mindössze 1,5 százalék.
Az MNB nyilvántartása szerint január végén közel 1 200 milliárd forintnak megfelelő - jórészt éven belüli futamidővel rendelkező - devizabetéttel rendelkeztek a hazai háztartások, ami 24 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest. Ez azonban nem jelent kiugró megtakarítási kedvet, hiszen a növekmény legjelentősebb része a forint gyengüléséből származik.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.