Az idén januárban mintha a magánszemélyek és a vállalkozások is kiábrándultak volna a devizabetétekből. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint ugyanis a magánszemélyek 47,2 milliárd forintot, míg a vállalatok 87,1 milliárdot vontak ki innen.
Az állomány a forint gyengélkedése miatt a felszámolási tranzakciók mellett is nőtt, 140 milliárd forint körüli mértékben. Az ingadozások következtében egyik hónapról a másikra alapvetően változik meg a megtakarítók viszonya a devizához. Tény, hogy az utóbbi időben a betétek zárolásával kapcsolatban terjesztett híresztelés ismét a deviza felé terelheti a befektetőket, sőt azokat is, akik csak likvid pénzüket szeretnék biztonságban tudni. A normalitás talaján maradva: a betétek kedveltsége nagyban függ attól is, mit ajánlanak akciósan a bankok. Mostanában pedig határozottan szaporodnak a vonzó devizabetéti ajánlatok is.

Az OTP Bank tavaly novembertől idén január végéig tartó bizalom megtakarítási programjának keretében több mint 382 millió euró folyt be az akciós devizabetétekbe. A bank elmondta, hogy a forintbetétek mellett eddig is kínált és folyamatosan kínál deviza lekötési lehetőségeket akciós és normál változatban. A forint- és a devizabetétek között viszont az utóbbi időben nem tapasztalták az arányok eltolódását.
Az UniCreditnél Komócsi Sándor ügyvezető igazgatótó elmondta, hogy jelenleg a forintbetéteknek van nagyobb szerepe, de kedvező ajánlataik révén - az euróbetétek dominanciájával - a devizabetét-állomány is növekszik. A K&H-nál is azt hangsúlyozták, hogy szinte minden futamidőre és devizában kínálnak piacvezető megtakarításokat, amelyek révén állományuk szépen gyarapszik (adatokkal ezt a bank nem támasztotta alá).
Mind forintban, mind euróban azonos termékkínálattal (futamidő, akciók feltételrendszere) rendelkezünk - emelték ki a CIB-nél. Az állományok gyarapodásának dinamikája is hasonló: 2009. január elsejétől forintban több mint 4 %-kal, euróban pedig mintegy 5 %-kal bővültek a banknál levő lekötött betétek. A devizabetétek az Allianz teljes lakossági betéti portfóliójának 15 %-át teszik ki. A Raiffeisennél és az MKB-nál továbbra is a forint megtakarítások jelentős túlsúlya a jellemző.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


