Manapság a vásárlás már nem egy szükséges, elvégzendő feladat, a shoppingolás már programértékű tevékenységnek számít, főleg a nők körében, akik több órát is el tudnak tölteni egy nagyobb áruházban. Ezt felismerve, és a technikai lehetőségekkel élve az üzletek, sőt a próbafülkék is átalakulóban vannak, számos kiegészítő szolgáltatást nyújtva az ott időzőknek. A Forbes magazin összegyűjtötte a legérdekesebbeket...
A Beverly Hills-i Prada üzletben található picurka öltözőfülke első ránézésre épp hogy elégségesnek tűnik, azonban belépve szinte életre kel a kabin, ugyanis az eredetileg átlátszó üvegből készült falak azonnal elsötétülnek, ahogy vetkőzni kezdünk benne, de vissza is lehet állítani, ha épp meg szeretnénk mutatni külsőnket a kint várakozó ismerősnek. Egy "varázstükör" segítségével pedig fotókat is küldhetünk barátainknak, ha épp tanácstalanok lennénk a ruhadarab megvásárlását illetően.
A németországi Essenben található férfi divat üzlet, a Gardeur Shop próbafülkéje szintén elég modern, hiszen felismeri a bevitt ruhadarab minden paraméterét a mérettől, az anyagösszetételen és kezelési útmutatón át, egészen az árig, és ehhez mérten kiegészítőket is ajánl, például a nadrághoz passzoló pólókat, cipőket, azok elérhető méreteivel és árával együtt.
Talán az egyik legproblémásabb ruhadarabot, vagyis a melltartót vásárló nőkre is gondoltak azonban az üzletek, így az amerikai Warnaco ruházati vállalat kifejlesztett egy olyan kabint, ami információt szolgáltat arról, hogy valójában hogyan is kellene állnia a fehérneműnek, vagy hogy az adott méret megfelelő-e az azt felpróbálónak. Mivel így a vásárlási folyamat talán kicsit vontatottabb, így gondoltak a kint várakozó férfiakra is, akiknek külön társalkodó részt alakítottak ki az üzletekben.
A hatalmas New York-i ruházati és kozmetikai üzlet, a Bloomingdales az elsők között volt, amelyik egy olyan számítógépes rendszert vezetett be üzleteiben, amely lehetővé teszi, hogy egy tükör előtt állva a vásárló, a monitoron kiválasztott ruhában jelenjen meg maga előtt, és az így elkészült "látványt" barátaival is megoszthassa, akik persze kommentelhetik az adott ruhadarabot. Ezzel tulajdonképpen a "közösségi vásárlás" úttörőjének is tekinthető az üzlet.
Mivel a vásárlás a fiatalok számára ma már egyfajta szórakozási, időtöltési formává alakult, így nem csoda, hogy sok üzlet már arra apellál, hogy minél több időt töltsenek el nála a tinik. Az Egyesült Államokban ismert Metropark üzletlánc például az öltözőfülkéit is úgy alakítja ki, hogy azokban akár órákat is el lehessen tölteni, hiszen a falon modern művészeti fotók, festmények találhatók, futurisztikus lámpákkal megvilágítva, LCD kijelzőkkel telepakolva, ami már szinte klub jelleget kölcsönöz a helynek. De hogy közben a kint várakozók se csüggedjenek, őket frissítő italokkal, kisebb ajándékokkal lepik meg az eladók.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A szinte már történelmi éveket megélt amerikai áruház, a Macy's is együtt halad a korral, így náluk is megtalálhatók a hatalmas kivetítők a fellelhető termékek információival, de az öltözőfülkék mérete is hatalmasra nőtt, hogy mindenki kedvére próbálgathasson a ruhák közül.
Ennél is modernebb berendezéssel találkozhatnak az amerikai vevők a Charming Shoppes nevű üzletben, ahol az öltözőbe belépve, rádióhullámok segítségével több mint 200 ezer pontot megvizsgálva a testükön pontos képet kaphatnak arról, hogy milyen méretű ruhára van szükségük - kérdés persze, hogy kellően széles-e a választék, vagy így is csak 38 és 40-es méret közül lehet választani.
Persze meg lehetnénk lepődve, ha nem szerepelne a listán legalább egy japán üzlet is, hiszen a technikai kütyük terén ők a csúcstartók. Ezt látszik alátámasztani a Mitsukoshi áruház is, ahol már 2006-ban bevezették az "intelligens próbafülkét", amiben LCD képernyő és egy IP telefon segítésével adott termék minden létező adatát kideríthetik a vásárlók, így aztán nem kell már eladóra várnia senkinek, ha más méretű darabra lenne szüksége, maga is megnézheti, mi van raktáron, és azt hol találja meg...
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.